۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۵۴۴۹
امام جمعه همدان:

گرفتاری جوامع به دلیل دوری از فرهنگ قرآن است

رییس شورای حوزه علمیه استان همدان با بیان این که گرفتاری جوامع به دلیل دوری از فرهنگ قرآن است، گفت: قرآن باید در متن زندگی مردم جاری و ساری شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان عصر دیروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیستمین جشنواره قرآنی دانشجویان کشور با اشاره به جایگاه قرآن در جامعه، اظهار داشت: قرآن باید در متن زندگی مردم جاری و ساری شود.

وی در ادامه یا بیان این که عملیاتی کردن قرآن در جامعه بسیاری از مشکلات جامعه جهانی را برطرف می کند، گفت: اگر قرآن در جامعه نهادینه شود و به صورت عملی مورد استفاده قرار گیرد مشکلات برطرف می شود.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: انس با قرآن سبب می شود تا انسان با خداوند ارتباط پیدا کند و زمانی که با قرآن انس پیدا کند می تواند در راه گسترش معارف الهی گام بردارد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر آن چنان که باید به قرآن توجه می شد، وضعیت قرآن این گونه نبود و باید اقرار کرد که ما در حق قرآن اجحاف و ظلم کرده ایم.

امام جمعه همدان در ادامه ابراز داشت: می توان به جرأت گفت که رفع مظلومیت قرآن تنها با عمل به آن و توجه به آیات آن ایجاد می شود و عمل نکردن به قرآن سبب سپری شدن روزگار بدی در جهان شده است.

رییس شورای حوزه علمیه استان همدان گفت: یکی از مسائلی که من به خاطر آن اصرار به استعفا دارم، این است که با این مسؤولیت نمی توان برای قرآن کاری کرد و فعالیت قرآنی نیازمند فراغت بیشتری است.

وی قرآن را کلید قفل های بسته و مشکلات بشر توصیف کرد و گفت: باید دانست که مشکلات جامعه امروز و ناهنجاری های رایج در جامعه نشان دهنده میزان دوری جامعه از قرآن است.

آیت الله طه محمدی در پایان یادآور شد: سلوک و روش قرآن این است که از کشته شدن بیگناهان جلوگیری کند و اگر کشتار در جامعه امروز گسترش یافته است به دلیل دوری جوامع از قرآن است./979/202/ب2

ارسال نظرات