۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۵۶۵۳
امام جمعه قشم:

اختلاس گران و صاحبان حقوق های نجومی چپاولگران حقوق ملت هستند

امام جمعه شهرستان قشم اختلاس گران و صاحبان حقوق های نجومی را چپاولگران حقوق ملت لقب داد و گفت: عدم شرمساری در برابر مشکلات معیشتی مردم و وجود فقر در کشور با غیرتمندی، وجدان بیدار و انسانیت هیچ گونه سنخیتی ندارد.
حقوق نجومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رضا جوکار, امام جمعه قشم عصر امروز در جمع  پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تأسیس کمیته امداد در سایه انقلاب اسلامی از سوی امام راحل را اقدامی ارزشی خواند و گفت: امام خمینی(ره) با تاسیس کمیته امداد، حقیقتا احیاگر سیره ائمه معصومین(ع) در مراجعه به ایتام، مستضعفان و یاری رسانی به آنان قبل از اظهار نیاز بود.

وی با اشاره به بیانات رهبری، محقق سازی انقلاب، حراست و حفاظت از آن توسط مردم در سخت ترین شرایط به بهترین وجه ممکن را یادآور شد و افزود: تمام مسؤولان باید دین و دنیای مردم را مورد توجه ویژه قرار داده، نسبت به بند بند زندگی آنان احساس وظیفه کنند.

امام جمعه قشم جذب حامی برای نیازمندان در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: کمیته امداد حضرت امام(ره) بنابررسالت خود تلاش دارد با کمک مردم و خیرین استان درزمینهٔ محرومیت‌زدایی گام‌های مهمی بردارد.

حجتالاسلام جوکار گفت: مهم ترین رسالت کمیته بحث آموزش است که با نگاهی به تاریخچه بشر به خوبی در می یابیم که شناخت و آگاهی مهم ترین رکن در دستیابی به سعادت است.

وی افزود: در کمیته امداد امام(ره) هیچ چیزی جز خدمت وجود ندارد و از این فرصت باید حداکثر بهره برداری را برای روز مبادا داشته باشیم که آن، خدمت به محرومین، درماندگان و مستضعفین است زیرا درماندگان و محرومین مشتریان خاص این نهاد به شمار می رود.

امام جمعه قشم ادامه داد: افرادی که در این نهاد خدمت می کنند باید در برخورد با مشتریان و مراجعان حرمت آنان را حفظ کنند زیرا در آموزه های دینی، احترام و حرمت انسان های محروم بسیار سفارش و تاکید شده است.

حجت الاسلام جوکار در ادامه با تأکید بر اینکه خدمات و تولیدات این نهاد باید به گونه ای عرضه شود تا در مخاطبان باعث ایجاد آرامش شود، یادآور شد: امدادگران باید با تمامی عواطف، دانش و بینش برای مخاطبان سرمایه گذاری کنند.

امام جمعه قشم اختلاس گران و صاحبان حقوق های نجومی را چپاولگران حقوق ملت لقب داد و اظهار داشت: عدم شرمساری دربرابر مشکلات معیشتی مردم و وجود فقر در کشور با غیرتمندی، وجدان بیدار و انسانیت هیچگونه سنخیتی ندارد.

وی با تشریح دیدگاه اسلام درباره فقر، ابراز داشت: اسلام، فقر را هم ردیف با کفر بر می شمارد لذا تلاش در راستای محرومیت زدایی وظیفه ای بر دوش تمامی مسلمین جهان است.

حجت الاسلام جوکار نهادهایی نظیر امامت جمعه، کمیته امداد، سپاه، بسیج، بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان را از اداری کاری برحذر داشت و ادامه داد: چنین نهادهایی اقدامات خود را در چارچوب های اداری محصور ندارند و با رویکردی انقلابی در عرصه عمل نقش آفرینی کنند.

امام جمعه قشم حمایت و توانمندسازی را دو راه برون رفت از محرومیت دانست و بیان کرد: حمایت و یافتن حامی برای ایتام و مستضعفان از رسالت های کمیته امداد بوده و لازم است مسؤولان این نهاد همچون طبیبی دوار به دنبال خدمت رسانی و توانمندسازی محرومین در لوای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشند.

وی در پایان با تقدیر از اقدامات شایسته کمیته امداد شهرستان قشم و بیان ظرفیت های جزیره، تأکید کرد: کمیته امداد قشم باید بگونه ای پیش رود که ریشه فقر در شهرستان خشکانده و توان حمایت از سایر شهرستان ها مهیا شود./851/203/ب2

ارسال نظرات