۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۸۸۹۴۱
آیت الله صفایی بوشهری:

مسؤولان از جوانان در عرصه اشتغال حمایت کنند

آیت الله صفایی بوشهری گفت: رشد اقتصادی وقتی مفید است که موجب تحول در جامعه و عرصه اقتصادی شود و مسؤولان از جوانان در عرصه اشتغال حمایت کنند.
آیت الله صفایی بوشهری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به نقش اقتصاد در سبک زندگی اسلامی کفت: مسأله اقتصاد و مدیریت امور مالی در زندگی اجتماعی و ملی نقش بسیار مهمی در امرار و معاش دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر انسان برای مدیریت اقتصادی خود و خانواده از راه حلال تلاش کند، این کار و تلاش او در حکم مجاهد فی سبیل الله است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد یک کشور، اقتصاد قوی نباشد از سوی سلطه گران و استعمارگران مورد تهدید قرار می‌گیرد و الان مسأله اولویت دار جامعه ما، مسأله اقتصاد است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: دشمن تهاجم اقتصادی خود را شروع کرده و هم خود کشور در شرایطی است که سامانه جامع و قوی نسبت به اقتصاد ندارد و از یک قرن قبل بر پایه نفت پایه گذاری شده است.
 
خطیب نماز جمعه بوشهر به شعار سال‌های 90 تا 96 اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال تأکید می‌کنند که مسأله اصلی مردم مسأله اقتصادی است و مردم در زندگی اولیه خود دچار مشکل و بحران هستند.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: انتخابات باید طبق قانون اجرا شود و به قانون مداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در زندگی اجتماعی مردم تغییر نکرده است گفت: رشد اقتصادی وقتی مفید است که موجب تحول در جامعه و عرصه اقتصادی شود و مسؤولان از جوانان در عرصه اشتغال حمایت کنند.

آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد: استان بوشهر به اندازه چند کشور امکانات دارد ولی بر اساس آماری که خود مسؤولان ارائه کردند نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد است یعنی اینکه از هر 100 نفر 12 نفر بیکار داریم و در استان بوشهر با این همه امکانات و انرژی نرخ بیکاری در آن 11.9 درصد اعلام شده که وقتی به جامعه نگاه می‌کنیم آمار بیکاری بیش از این‌ها است./201/846/ب1
ارسال نظرات