۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۸۹۹۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نام‌گذاری چند سال با عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری نشان می‌دهد این موضوع هندسه فکری معظم له بوده و باید در جامعه ما به یک گفتمان غالب تبدیل شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر تلاش و همت همگانی به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد.

وی با تأکید بر مشارکت آگاهانه و انتخاب اصلح از سوی مردم، افزود: متأسفانه در آستانه انتخابات بنگاه‌های خرید رأی به راه می‌افتند و برخی هم رأی‌های خود را به مزایده می‌گذارند؛ به‌گونه‌ای که هر کس پول بیشتری پرداخت کند به همان فرد رأی می‌دهند، حال آنکه انجام چنین کاری نه قانونی، نه شرعی و نه منطقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رأی‌فروشی و رأی‌سوزی دو آفت مهم در انتخابات ما است، اظهار کرد: شماری از افراد چشم‌بسته و بدون تحقیق و تحلیل رأی می‌دهند و درواقع رأی خود را می‌سوزانند؛ در حالی که همه باید آگاهانه و با تحلیل و بصیرت در رأی‌گیری شرکت کنند تا اداره امور مملکت و شهرها و روستاها به دست افراد مناسب بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه نباید بر اساس روابط سیاسی و یا قومی و قبیله‌ای رأی دهیم، خاطرنشان کرد: وقتی بر اساس روابط سیاسی به فردی رأی می‌دهیم حال آنکه آن فرد حتی توانایی اداره خود را ندارد، روشن است که رأی ما اقتصاد کشور را فلج می‌کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌ عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: نام‌گذاری چند سال با عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری نشان می‌دهد این موضوع هندسه فکری معظم له بوده و باید در جامعه ما به یک گفتمان غالب تبدیل شود.

وی با تأکید بر عزم همگانی در راستای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی در تمامی بخش‌های کشور، ادامه داد: برای تحقق این شعار همه مردم و مسؤولان باید به تولیدات داخلی بها داده و به تولیدکنندگان پشتوانه بیشتری داده شود تا بتوانند تولیدات بیشتر و باکیفیت‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید جامعه‌ای خودکفا و مستقل باشد نه آنکه در موضوعات مختلف منتظر نگاه بیگانگان باشد، ادامه داد: در این راستا لازم است فرهنگ کار و تلاش جهادی در جامعه نهادینه و زمینه اشتغال بیشتر فراهم شود.

وی با تأکید بر استفاده از کالاهای داخلی و وارد نکردن اجناس خارجی، خاطرنشان کرد: اینکه در برخی از فروشگاه‌های ما اجناس تولید داخل با مارک و برچسب خارجی به فروش می‌رسد تا مشتری بیشتری داشته باشد، یک ننگ برای جامعه اسلامی است.

ضرورت تکیه بر توان و توانمندی داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون تقویت تولید و اشتغال، اظهار کرد: در این زمینه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که از این پس هیچ گونه تهدید و تحریم دشمنان نتواند بر وضعیت اقتصادی و معیشتی ملت ایران تأثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: ایران از نظر استعداد و منابع انسانی و طبیعی ظرفیت‌های فراوانی دارد؛ به همین دلیل ضروری است با تکیه بر این توان و توانمندی در مدیریت کشور اصلاح و بازنگری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری باید وابستگی کشور به خارج کم شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور ازجمله در بخش کشاورزی، صنعت و غیره تولیدات و خروجی خود را افزایش داده و کیفیت‌بخشی کنیم./9314/201/ب2

ارسال نظرات