۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱
کد خبر: ۴۹۰۷۴۲
حجت الاسلام حسینی قمی:

لبیک به ندای «این الرجبیون» عامل نورانیت در قیامت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: روز قیامت هنگامی که ندای «این الرجبیون» طنین انداز می شود، عده ای که نورانیت خاص حاصل از روزه و عبادات خالصانه پروردگار در چهره شان می درخشد، قیام می کنند.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی،  استاد حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در حرم مطهر رضوی با بیان این که زیارت ائمه اطهار همچون امام رضا(ع)، سید الشهدا و عمره رجبیه در ماه رجب سفارش شده، گفت: ماه رجب، ماه ریزش رحمت خداوند متعال است.

وی با بیان این که حتی مردم دوران جاهلیت نیز ماه رجب را تکریم می کردند، تصریح کرد: مردم عصر جاهلیت نیز با حفظ حرمت و شان این ماه ارزشمند، جنگ را تعطیل می کردند که اگر ما حرمت، آداب و سفارش این ماه را رعایت نکرده و زیر پا بگذاریم، ار جاهلیت نیز پست تر هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس بیان امام صادق(ع)، ندای منادی در روز قیامت آن است که کجایند آنانی که حرمت این ماه و آداب و سفارش آن را رعایت کرده اند، خاطر نشان کرد: وقتی ندای «این الرجبیون» طنین انداز می شود، عده ای که نورانیت خاص حاصل از روزه در چهره شان می درخشد قیام می کنند.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که بر اساس منابع عامه و خاصه، تنها مولود کعبه و شهید محراب امیرمومنان است و وجودی مقدس تر از او نیست، بیان کرد: همه فضائل امام علی(ع) نه در بیان نبی مکرم اسلام(ص) و نه هیچ یک از اهل بیت آمده و رسول خدا همه پرده ها را در فضیلت امیرمومنان کنار نزدند.

وی با اشاره به داستان مورد تایید علمای برجسته شیعه و اهل سنت اظهار کرد: رسول خدا(ص) در بازگشت حضرت علی(ع) از جنگ خیبر به او این چنین می گویند که نگران بودم همه کمالات و فضائل تو را بگویم و الا آنقدر از فضائل تو می گفتم که با عبور از هر نقطه ای خاک زیرپای تو را برای شفا بردارند ولی امروز همین اندازه می گویم که علی تو از منی و من از تو و نسبت من با تو همچون نسبت موسی برای هارون است.

استاد حوزه علمیه قم  با اشاره به واکنش و سجده امیرمومنان در قبال شنیدن این روایت، گفت: ایشان با شنیدن روایت اینطور گفتند که شکر خدایی که نعمت اسلام را به من محبت کرد و مرا محبوب دل خاتم النبیین کرد.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به عالم اهل سنت که بیست جلد در خصوص فضائل امیرمومنان کتابت کرده اما در مقدمه کتاب اشاره به این می کند که چرا باید ایشان با این فضائل بر اساس مصلحت خداوند در رتبه چهارم قرار بگیرند، تصریح کرد: در حقیقت اینگونه افراد حقایقی را یقین دارند اما تعصبات آنان مانع از این می شود تا حقیقت را قبول کنند.

وی با اشاره به داستان کندن در خیبر از سوی حضرت علی(ع) اظهار کرد: حضرت علی(ع) در پاسخ به آنانی که می گویند ای علی تو آن کسی هستی که در خیبر را به تنهایی کندی، این چنین می گوید که من این در را با نیرو و قوای جسمانی خویش نکندم بلکه همه عنایت و حمایت پروردگار بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هدف حضرت علی(ع) از حکومت برقراری عدالت نه دستیابی به جایگاه بی ارزش دنیوی بود، بیان کرد: در کتابی که از یکی از علمای برجسته اهل سنت در خصوص خصائص امیرمومنان ترجمه شده، بسیاری از فضائل این حضرت در این کتاب ارزشمند آورده شده است.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که 70 سال پیش دانشمند مسیحی این کتاب را به آیت الله بروجردی هدیه داد و ایشان دستور ترجمه این کتاب را دادند، تصریح کرد: آیت الله بروجردی از کتابت این کتاب بسیار خرسند شده چراکه این دانشمند مسیحی هدف خود را تنها مبتنی بر هدایت عده ای قرار داده بود.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه نهج البلاغه و فرمایشات امیرمومنان در این کتاب گفت: آیت الله شیخ حسن تهرانی هر روز پیش از درس آیت الله میرزای شیرازی نهج البلاغه را خوانده و شرح می دادند که ما نیز امروز رسالت این را داریم تا هر روز با مطالعه این کتاب نسبت به فهم مفاهیم ارزشمند آن ممارست کنیم./202/864/ب1

ارسال نظرات