۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۹۱۲۵۷
حجت الاسلام پرورش:

نشاط معنوی بهترین نوع نشاط است

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی با اشاره به تلاش دشمن برای ارائه شادی‌های حرام در جامعه و سوء استفاده از نسل جوان با این راهبرد، گفت: آنچه دشمن به عنوان نشاط و شادی به جوانان ارائه می‌کند تخدیر کننده است.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، شامگاه امروز در آیین اختتامیه مراسم معنوی اعتکاف سربازان وظیفه منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه بالاترین ثمره و برکت اعتکاف و جمع‌های این چنینی که محوریت آن تقویت باورهای دینی است، نشاطی است که خداوند به ما عطا می‌کند، گفت: امروز دشمن با آگاهی از این نیاز به شادابی و نشاط نسل جوان به دنبال سوء استفاده در راستای اهداف خود می‌باشد.

وی ادامه داد: آنچه دشمن به عنوان نشاط و شادی به جوانان ارائه می‌کند تخدیر کننده است، خداوند می‌فرماید نشاط و شادابی که در آن یاد خداوند نباشد آرامش و نشاط نیست. نظیر مواد مخدر که در حقیقت نابود کننده نشاط و شادی و آرامش است، همچنین مراسمات رقص و آواز و لهو لعب نیز اینچنین است، شادی واقعی در جامعه را باید در مراسمات دینی و مذهبی و جمع‌های دینی جست‌وجو کرد نه اینکه در مراسمات فساد و سرشار از گناه و آلودگی‌های حرام کسی به دنبال شادی باشد.

حجت الاسلام پرورش خاطرنشان کرد: بالاترین نشاط و شادابی نشاطی است که خداوند در مراسم معنوی و مذهبی به انسان عطا می‌کند و خود انسان تنها توانایی احساس کردن آن را دارد و واقعا از بیان آن عاجز است. یکی از دیگر برکات جمع‌های معنوی و مذهبی پیدا شدن راه برای رسیدن به کمال و معنویات است، این به شرط این است که ادامه دهنده این مسیر باشیم و خودمان اهل بیت(ع) را از یاد ببریم و مسیرمان را از آنها جدا کنیم.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی اصفهان، انس با اهل بیت(ع) و انس با کلام وحی را از دیگر برکات اعتکاف عنوان کرد و گفت: در اعتکاف این انس و ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع) و انس با خداوند را همه به خوبی تمرین می‌کنیم، مراسم معنوی اعتکاف از نعماتی است که به برکت انقلاب اسلامی به ما عطا شده است و باید قدر این انقلاب و این مراسمات را به خوبی بدانیم.

وی با تأکید بر لزوم باقی ماندن در مسیر انس با خداوند و اهل بیت(ع) تصریح کرد: انسانی که قدم در راه غفلت بگذارد گاهی از حیوان هم بدتر خواهد شد، معضلات و مشکلات جامعه به علت همین غفلت است و انسانی که دچار این غفلت شود در حقیقت مرده‌ای متحرک خواهد بود، باید با خلوت با خدا و داشتن وقت مخصوصی برای خلوت با خداوند و ادامه دادن مسیر انس با خداوند خواهیم توانست به درجات معنوی برسیم و دچار غفلت نشویم و در ماه مبارک رمضان پیش رو می‌توانیم لذت‌های معنوی بسیاری را درک کنیم، اگر بنا داریم از زیبایی‌های ماه رمضان را به خوبی درک کنیم باید بتوانیم برکات مرسام اعتکاف را به خوبی حفظ کنیم./۲۰۲/۱۳۰۴/ب۱

ارسال نظرات