۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۹۱۳۲۳
امام جمعه بجنورد:

نامزدهای انتخابات وامدار منابع قدرت و ثروت نباشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خواست تا برای تبلیغات انتخاباتی به منابع قدرت و ثروت متصل نشوند؛ زیرا در آن صورت تا پایان دوره مسؤولیت وامدار خواهند بود.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: انتخابات پرشور و شعور اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه در این راستا تکلیف نخست حضور در انتخابات بوده و کسی نباید بگوید با انتخابات قهر کرده و رأی نمی‌دهم، افزود: تکلیف دوم انتخاب صحیح و گزینه اصلح در دو انتخابات پیش رو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر رعایت اخلاق و قانون در جریان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، افزود: انتخابات از جمله عرصه‌هایی است که در آن ظاهر و باطن افراد با یکدیگر متفاوت می‌شود؛ به‌گونه‌ای که یک نامزد انتخاباتی شعاری را مطرح می‌کند که با عملکرد و توانایی وی هم‌خوانی ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه نباید تبلیغات انتخاباتی ریاکارانه و توأم با نفاق باشد، خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخاباتی حق ندارند قول و وعده‌ای به مردم بدهند که اجرای آن در توان و مسؤولیت آنها نیست؛ ازاین‌رو همه نامزدهای دو انتخابات پیش رو باید برنامه‌ها و شعارهای خود را به‌گونه‌ای تنظیم و مطرح کنند که با توان و مسؤولیت آنها سازگار باشد.

به گفته وی، نامزدهای انتخاباتی باید با مردم شفاف و باصداقت صحبت کرده و موارد نشدنی را به مردم و هواداران خود وعده ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دروغ‌گویی، فریب‌کاری، تخریب و بزرگ و کوچک جلوه دادن کارها از مصادیق بداخلاقی و بی‌قانونی در تبلیغات انتخاباتی است که باید همه نامزدها و هواداران آنها از انجام چنین اقداماتی اجتناب کنند.

وی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خواست تا برای تبلیغات انتخاباتی به منابع قدرت و ثروت متصل نشوند؛ زیرا در آن صورت تا پایان دوره مسؤولیت وامدار آنها خواهند بود.

شورای شهر جایگاه بنگاه‌داری نیست

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حساسیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: وظایف شورا در شهر و روستا حساس است؛ ازاین‌رو باید به افرادی رأی دهیم که توانایی و تخصص لازم برای حل مشکلات شهر و روستا را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شورای شهر دفتر حزب و جریان سیاسی نیست؛ به همین دلیل باید مراقب باشیم افرادی را انتخاب نکنیم که شورای اسلامی را به دفتر حزب و گروه سیاسی خود بدل کرده و تنها در پی کسب اهداف سیاسی خود باشند.

وی با بیان اینکه همچنین شورای اسلامی جایگاه بنگاه‌داری نیست، تصریح کرد: برای جلوگیری از بنگاه‌داری اعضای شورای شهر، باید افرادی را انتخاب کنیم که امین مردم بوده و هیچ‌گاه به مردم شهر و روستا خیانت نکنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: از سوی دیگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا هم باید با شهردار و دهیار هم‌فکر و هم‌سو باشند، در امور اجرایی شهر و روستا سنگ‌اندازی نکرده و سرعت‌گیر ایجاد نکنند.

واردات کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: رهبری تأکید کردند که وقتی کالای داخلی به اندازه کافی در کشور وجود دارد، واردات آن کالا حرام شرعی و قانونی است.

وی ادامه داد: همه ما پیرو ولایت بوده و باید از این فرمایشات معظم له درزمینهٔ صادرات و واردات کالا تبعیت کنیم؛ به همین دلیل ضروری است این رهنمودها در حوزه اقتصاد اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی هم باید کیفیت محصولات خود را افزایش داده و در این زمینه احساس مسؤولیت کنند تا بتوانند نیاز مشتریان داخلی و خارجی را از نظر کیفی فراهم کنند./9314/201/ب2

ارسال نظرات