۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۹۷۲۲۵
آیت الله سعیدی:

دولت باید به عوامل قدرت در کشور احترام بگذارد

امام جمعه قم از دولت بخواست به عوامل قدرت در کشور چون سپاه پاسداران دیگر دستگاه ها احترام بگذارد و آنها را تقویت کند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امروز در آیین خطبه خوانی خادمان حرم حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: مجالس و محافلی که در این ایام به نام مبارک امام زمان(عج) برگزار می شود، باید متناسب با شأن و منزلت این امام همام باشد.

امام جمعه قم با بیان این که در برپایی آیین های جشن، باید کاری کرد که مورد رضایت حضرت حجت(عج) باشد، گفت: برپایی جشن و خوردنی ها و نوشیدنی ها باید تنها بخشی از برنامه های این روزها باشد، آنچه که در این ایام باید بسیار به آن توجه کرد، آشنا شدن با اهداف امام عصر(عج) و انتظارات و توقعات ایشان است.

وی با اشاره به مبحث انتخابات گفت: همه ما باید باورها و اعتقادات خود را اصلاح کنیم؛ زیرا ما امروز شاهد تبلیغات انتخابات، مناظرات، برنامه ها و طرح هایی که از سوی کاندیداها ارائه می شود، هستیم و اینها گاهی همدیگر را نقد می کنند تا خود را به عنوان شخص اصلح مطرح کنند.  کاندیداها برنامه های دیگری را نقد می کنند که بگویند به دلیل نقدی که به برنامه او وارد است، من باید متصدی این پست و مقام باشم که این نمی تواند معیار اصلح باشد بلکه معیار نامزد اصلح صداقت در گفتار و عمل است.

آیت الله سعیدی افزود: مردم این آقایان را که وعده و برنامه ارائه می کنند برای جلب آراء می بینند، در صورتی که مغایرتی میان وعده ها و اعمال و رفتار آنها مشاهده کنند، خوب به خاطر می سپارند و نسبت به این اعمال و رفتار و برنامه ها و وعده های آنها واکنش نشان می دهند.

وی ادامه داد: تذکری به کاندیداهای محترم می دهیم که وعده ها و حرفهاشان را به خاطر بسپارند؛ شخصی که به عنوان رییس جمهور از اکثریت آراء انتخاب می شود، آنچه که در این ایام گفته، تبدیل به مطالبه می شود.

وی مهم ترین وظیفه برایکاندیداها و کسانی که از میان آراء مردم انتخاب می شود را اطاعت از ولی امر و ولی فقیه عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری نگرانی ها و دغدغه هایی دارند که در بیانات ایشان فراوان دیده می شود و انتظارات و نصایح خود را متذکر می شوند.

امام جمعه قم افزود: نباید کسی در سخنان خود به گونه ای سخن بگوید که فکر کند برای خودش کسی است؛ او کسی خواهد بود که بعد از آراء مردم، با تنفیذ رهبری صلاحیت نشستن بر کرسی ریاست جمهوری و انجام وظایف و تکالیف خود را دارد و رییس جمهور باید مطیع ولی فقیه باشد و هر شعار و برنامه ای که دارد، در راستای خدمت به نظام باشد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) خطاب به کاندیداها که در سخنرانی ها و شعارهای خود، دولتشان را دولت مقاومت بدانند، نه دولت تسلیم و سازش و سر تسلیم فرود آورده در برابر امریکا و اسرائیل، گفت: دولت باید عوامل قدرت در کشور چون سپاه پاسداران دیگر دستگاه ها را احترام بگذارد و آنها را تقویت کنند؛ مبادا کاندیدایی برای جلب نظر دشمنانی که تا عمق جانشان با دین و شرف و ناموس و حیثیت ما مخالفند، نهادی را بکوبد و طرح و برنامه ای که در نظام به عنوان طرح های کاربردی و راهبردی است، نفی کند.

امام جمعه قم افزود: از خدا می خواهیم در این ایام به کاندیداهای ما بصیرت لازم را عنایت کنند و اینها بتوانند آنچه مرضی خداوند و حضرت ولیعصر(عج) است، اجرا کنند و شخصی از صندوق آراء خارج شود که برای تحقق اهداف ولی عصر و رهبر معظم انقلاب اصلح ازهمه باشد./837/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات