۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۹۷۳۸۳
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

طلاب باید با رفتار خود زمینه‌ساز ظهور شوند

حجت‌الاسلام حق جو گفت: طلاب علوم دینی باید نسبت به زندگانی، ویژگی‌های حکومت و شخصیت امام زمان(عج) مطالعه داشته باشند و دانسته‌های خود را برای خانواده خود تبیین کنند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میرزا خان در جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان نیشابور که عصر پنجشنبه در مسجد حضرت معصومه(س) قم برگزار شد، به تبیین فعالیت‌ها، اهداف و برنامه‌های گروه تبلیغی «نسیم زندگی» پرداخت و گفت:‌ این گروه اوایل زمستان سال گذشته تشکیل شد و از همان ابتدا هدف آموزش طلاب در زمینه مشاوره خانواده را دنبال می‌کرد.

مسؤول گروه تبلیغی نسیم زندگی با بیان اینکه یک دوره برای طلاب از سوی این گروه صورت پذیرفت و در انتهای آن به طلاب شرکت کننده گواهینامه اهدا شد، اظهار داشت: تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره 40 نفر بود که دوره «اصول و مبانی روش مشاوره اسلامی» را گذراندند.

وی افزود: در دوره مذکور کتاب «اصول و مبانی روش مشاوره اسلامی» نیز به چاپ رسید و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام میرزاخان خاطرنشان کرد: مهرماه سال جاری یک دوره کامل «تربیت مربی خانواده» به مدت یک سال برای طلاب راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حق جو در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه به نیروهای کارآمد برای ارتباط با اقشار ستادی مختلف در شهرستان نیشابور نیاز است، عنوان کرد: باید گروه‌هایی تشکیل شود که تنها برای کودکان برنامه‌ریزی داشته باشند، همچنین به همکاری اساتید برای راه‌انداری رشته تخصصی فقه تربیت و مشاوره و فقه اخلاق در حوزه علمیه قم نیز نیاز است.

عضو مجمع نمایندگان جلسات هم اندیشی طلاب را فرصتی برای عبادت و تبادل عاطفه میان خانوداده‌های طلاب خواند و افزود: طلاب علوم دینی باید در این‌گونه جلسه‌ها با همت بیشتری شرکت کنند و انگیزه‌ای جز عبادت برای حضور خود در این مجالس نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما امت آخر‌الزمان هستیم باید به گونه‌ای رفتار کنیم که زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم؛ کوچکترین کاری که در این راستا می شود انجام داد این است که در شب میلاد حضرت(عج) برای خانواده، بستگان و آشنایان خود پیامک تبریک ارسال کنیم تا دیگران را به یاد حضرت ولی امر(عج) بیاندازیم.

حجت‌الاسلام حق در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است طلاب علوم دینی نسبت به زندگانی، ویژگی‌های حکومت و شخصیت امام زمان(عج) مطالعه داشته باشند و دانسته‌های خود را برای خانواده خود تبیین کنند چراکه بسی عیب است که خانواده های طلاب نسبت به ابعاد مختلف زندگانی حضرت(عج) اطلاعات نداشته باشند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات