۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۹۸۶۲۷
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی دشمنان را مأیوس می کند

آیت الله مرتضوی شاهرودی ضمن دعوت به حضور مردم در پای صندوق های رأی، حضور پر رنگ آنها را سبب یأس دشمنان و عزت نظام اسلامی دانست.
آیت الله مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استاد خارج فقه حوزه امروز در شبستان بزرگ زیر گنبد مدرسه علیمه آیت الله العظمی خوئی در پایان درس خارج فقه خود در جمع شاگردان، حضور پر رنگ در پای صندوق های رای را سبب یاس دشمن و عزت نظام و انقلاب بیان کرد.

یأس دشمن و عزت مندی نظام در گرو حضور پر رنگ مردم در انتخابات است

آیت الله مرتضوی شاهرودی گفت: حضور در پای صندوق های رای فواید زیادی دارد اگر دشمنان ملت ایران یا اسلام همه چیز را انکار کنند حضور مردم را نمی توانند انکار کنند فقط کمرنگ می کنند اصلش را نمی توانند کاری کنند.

وی افزود: این مردم حافظ انقلاب و نظام و مملکتشان هستند و با حضورشان دشمنان کمتر می توانند شیطنت کنند یکی از فواید حضور پر رنگ مردم در پای صندوق های رأی این است که آنها که خودشان را مسلمان و بقیه را کافر می دانند و مملکتشان را قبۀ الاسلام می دانند مثل وهابیت که همه را به قتل می رسانند، همه آنها می بینند و می شنوند و نمی توانند این حضور را انکار کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: اگر حضور پر رنگ شد و مردم به صحنه آمدند همه می فهمند که اینجا قبۀ الاسلام است نه آنجا، و می فهمند که با این ملت نمی توان جنگید و مقابله کرد. جمعیت زیاد در مقابلشان حداقل شرارتشان را کمتر می کند. در قطیف، عراق، سوریه و همه جا خودشان را همه کاره می دانند و ظلم می کنند اما وقتی حضور را ببینند مأیوس می شوند.

وی گفت: حضور پر رنگ مردم پای صندوق های رای سبب یاس تمام دشمنان این خاک، ملت و این نظام می شود و سبب عظمت این ملت است بنایراین امید است که ان شاءالله تعالی همه ما در پای صندوق های رای حاضر شویم و به رفقای خود و مردم اطلاع دهیم که این حضور چه فوایدی دارد.

آیت الله مرتضوی شاهرودی در ادامه پیرامون برکات وجود و قرائت قرآن در منزل بیان کرد: در روایت داریم که وجود قرآن در خانه سبب جلب برکات است و نیز قرائت قرآن از روی قرآن هم برکاتی دارد. شخصی خدمت امام(ع) آمد و گفت من قرآن را حفظ هستم حال از همین حفظ بخوانم یا از روی قرآن خط ببینم و بخوانم؟ کدام بهتر است که امام(ع) در پاسخ فرمود قرآن را باز کن و از رو بخوان.

وی افزود: در روایات فلسفه هایی برای وجود قرآن در منزل و قرائت آن بیان شده است یک فلسفه ذکر شده که، کسی که در خانه قرآن می خواند پدر و مادرش اگر گرفتار باشند تخفیفی در کار آنها انجام می شود هر چند کافر بودند. یعنی قرائت قرآنی که ولد انجام می دهد به نفع پدر و مادری است که مرده، هر چند کافر از دنیا رفته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در برخی روایات هم نگاه کردن به خط قرآن را عبادت دانسته و در برخی دیگر دارد که قرائت قرآن سبب طرد و دوری شیاطین می شود بنابراین بودن قرآن در خانه و قرائت قرآن فوائد زیادی دارد به ویژه برای شما اهل علم که تدبر در قرآن دارید و وقتی به آیه عذاب می رسید حالتی دارید و به آیات بهشت و صفات خوبان که می رسید حالت دیگری پیدا می کنید.

آیت الله مرتضوی شاهرودی افزود: در هر حال مهم این است که توهین به قرآن نشود یعنی قرآن در خانه باشد و سالی یک مرتبه آن را باز نکند تا گرد بگیرد نگاهی به آن نکند که در روایت دارد روز قیامت قرآن از این فرد شکایت می کند ازاین رفتاری که با او شده است.

وی ادامه داد: در روایت دیگر دارد که چند چیز از انسان در قیامت به محضر خدا شکایت می کند؛ عالمی که در بین جهال باشد و آنها مسائلشان مثل نماز و روزه و حج و غیره را از او نپرسند تا از دنیا برود و یکی هم همین قرآن که در خانه ای باشد و خوانده نشود. بنابراین بودن قرآن در منزل برکات زیادی دارد به شرطی که خدایی نخواسته نشود به قرآن مراجعه نکنیم تا گرد بگیرد./201/933/ب1

ارسال نظرات