۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۹۸۶۶۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

افتتاح حوزه سفیران شهرکرد در پاییز سال جاری

حجت‎ الاسلام والمسلمین نکونام گفت: حوزه سفیران با ظرفیت ۲۵۰ نفری در قسمت شمالی مصلای شهرکرد تا پاییز سال جاری افتتاح می شود که این یک حرکت میمون و فرخنده است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست اعضای ستاد بزرگداشت هفته فقاهت و مرجعیت در این استان، هدف از گرامیداشت این هفته را تبیین جایگاه فقاهت و مرجعیت در استان دانست و گفت: نسل جوان استان باید با جایگاه، معنویت، سیر و سلوک و سبک اخلاقی آیت ‌الله دهکردی به خوبی آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه با گرامیداشت هفته فقاهت در استان زمینه دین‌مداری و اقبال به معنویت فراهم می شود، افرود: به یقین با بزرگداشت این هفته، حالت خودیابی و خودشناسی در استان نسبت به فقاهت و مرجعیت به وجود می آید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تابلوهایی که در ورودی‌های شهر در بزرگداشت آیت ‌الله نجفی دهکردی نصب می‌ شود باید نشانگر شهرکرد به عنوان زادگاه این فقیه بزرگ و این عالم برجسته باشد، اظهار کرد: به یقین نصب این تابلوها نظر عموم مردم در ورودی‌های شهر را به خوبی جلب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه هفته فقاهت و مرجعیت همه ساله با معرفی یکی از شخصیت های فقیه استان باید برگزار شود، افزود: از ظرفیت بازاریان در برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی استفاده شود زیرا پیوند عمیقی بین بازار و مرجعیت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گرامیداشت هفته فقاهت و مرجعیت را یک ضرورت برای استان معرفی کرد و ادامه داد: ظرفیتهای ادبی، هنری، سیاسی و مبارزاتی بسیاری در استان وجود دارد اما شناساندن ظرفیت فقاهتی و مرجعیتی استان به لحاظ آثار فراوان در استان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی نیز برای شرکت یکی از مراجع تقلید در کنگره بزرگداشت آیت ‌الله دهکردی شده است، اظهار کرد: جلسه ای نیز با مراجع در قم در باب این موضوع برگزار خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ظرفیت حوزوی استان بسیار است اما امکانات بهره‌مندی از این ظرفیت‏ها وجود ندارد، تصریح کرد: با همکاری مسؤولان استان به دنبال ساخت یک مرکز بزرگ حوزوی در استان هستیم که به یقین جوابگوی همه نیازهای حوزوی استان تا سالهای متمادی است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی یک حوزه سفیران در شهرکرد، افزود: در حوزه سفیران طلاب پس از پنج سال تحصیل مؤظف به برگزاری یک دوره تبلیغی چهار ساله در استان هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، برگزاری کنگره بزرگداشت آیت ‌الله دهکردی را در راستای آماده سازی استان برای تأسیس حوزه‏های علمیه جدید دانست و گفت: حوزه سفیران با ظرفیت 250 نفری در قسمت شمالی مصلای شهرکرد تا پاییز سال جاری افتتاح می شود که این یک حرکت میمون و فرخنده است./9457/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات