۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۹۹۰۴۵
حماسه ۹۶/ آیت الله یزدی:

حضور حداکثری در انتخابات تقویت پایه های نظام محسوب می شود

رییس جامعه مدرسین آحاد ملت را به حضور گسترده در انتخابات فراخواند و گفت: حضور حداکثری در انتخابات تقویت پایه های نظام محسوب می شود.
نشست مطبوعاتی آیت الله یزدی نشست مطبوعاتی آیت الله یزدی حضور مراجع  تقلید در پای صندوق های اخذ رای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین دقایقی پیش رأی خود را به صندوق 548 سیار قم انداخت.

رییس جامعه مدرسین سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و انتخابات را دارای یک برکت فوق العاده ارزیابی کرد و گفت: انتخابات برای ثبات، دوام، استمرار و ادامه نظام الهی و مردم‌سالاری اسلامی نقش مؤثر و مفیدی دارد.

آیت‌الله یزدی شرکت اکثریت مردم در انتخابات را دارای اولویت عنوان کرد و ابراز داشت:‌ نفس حضور پای صندوق‌های رأی برای تقویت بنیه اسلامی نظام نقش دارد و مؤثر و مفید است؛ ملت آگاه و شریف جمهوری اسلامی ایران نیز در این روز الهی که از ایام الله است مانند گذشته با ایجاد نشاط و حضور عمومی پایه‌های نظام اسلامی را استحکام می‌بخشند.

وی در توصیه به ملت شریف ایران اظهار داشت: نخست اینکه مردم از هر قشر و طایفه و جامعیتی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و تا جایی که امکان دارد در فرصت قانونی شرکت کنند، دوم اینکه انتخاب اصلح انجام شود، یعنی بعد از تبلیغات گوناگون صدا و سیما و تمام موارد دیگر که در موضوعات مختلف در مناظرات، مستندات، مسافرت‌های کاندیداها مشخص شد، شاید دیگر کسی در کشور نباشد که بگوید نمی‌توانم اصلح را انتخاب کنم اکنون هر کس می‌تواند مصلحت را تشخیص و او را انتخاب کند.

رییس جامعه مدرسین با ابراز امیدواری برای انتخاب اصلح اظهار داشت: اصلح کسی است که به اهداف عالیه امام راحل که مؤسس نظام هستند و در حقیقت برای تحکیم مبانی اعتقادی اسلامی و استمرار دین خدا کار کردند، و همانگونه که بارها امام فرمودند برای خدا، اسلام و دین قیام کردیم، نه برای آب و نان.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اهمیت مسائل مادی گفت: البته نمی‌گوییم نباید برای آب و نان کار کنیم اما این تأمین آب و نان باید با حفظ دین و نه به قیمت فروختن دین مردم باشد و با این همه شهدا در شهرهای مختلف و جانبازان و آثار فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس توسط ملت شریف و جوانان امیدواریم که وجدان انسان‌ها در کنار تبلیغات پویا باشد و درک درونی انسان کار خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: نکته آخر این است که سعی کنیم نهایت آرامش، امنیت، سلامت و نشاط در انتخابات حفظ شود و این همایش بزرگ ملت ایران که با دوره‌های قبلی متفاوت است طوری باشد که قدرت خود کنترل کردن و خود تنظیم کردن نظام حفظ شود.

رییس جامعه مدرسین در پایان گفت: امیدواریم در همه شعب، در شهرهای بزرگ و کوچک که برخی دشمنان برای خود اهدافی ایجاد کرده‌اند نظارت شکل بگیرد و ناظران و مسئولان مختلف و شخصیت‌های معتمد و وارسته و متدین نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و در نهایت نظم و آرامش و سلامت در انتخابات ایجاد شود. /۸۷۲/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات