۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۰۱۳۳۱
با حضور رهبر معظم انقلاب؛

مراسم بزرگداشت ارتحال امام ۱۴ خرداد برگزار می‌شود

دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی ۱۴ خرداد با حضور رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای برگزار می‌شود.
انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل امروز در نشست خبری که در محل این ستاد برگزار شد، درباره حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: حضور مردم کشورمان در انتخابات بالاترین سند مردم‌سالاری دینی است.

وی افزود: ما نباید این حضور را با تحلیل‌های سیاسی و جناح‌بندی‌های انتخاباتی و تعابیری نظیر حلال و حرام یا الهی و غیر الهی مخدوش کنیم، مردم به کسی رأی دادند که از کانال تایید شورای نگهبان عبور کرده است بنابراین باید همه از او حمایت کنیم.

انصاری بابیان اینکه دولت نسبت به 70 میلیون جمعیت مسؤولیت دارد، عنوان کرد: رییس جمهور باید پاسخگوی مطالبات همه مردم باشد.

وی با بیان اینکه امسال و دو سال دیگر بزرگداشت مراسم ارتحال امام راحل با ماه مبارک رمضان هم‌زمان می‌شود، اظهار داشت: با توجه به این تقارن خوب است که مردم و جامعه ما درباره نظرات امام راحل نسبت به این ماه و نزول قرآن آگاهی بیشتری کسب کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل درباره زمان برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام بیان داشت: طی سال‌های گذشته زمان اجرای مراسم 14 خرداد همواره از ساعت 9 تا 11 صبح بود اما امسال به علت روزه‌دار بودن مردم و گرمی هوا مراسم از ساعت 18 تا 20 عصر در حرم مطهر امام راحل و سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برای مراسم هرساله از سراسر کشور مهمان داشتیم اما امسال به علت روزه‌داری صرفاً از استان‌های هم‌جوار مهمان خواهیم داشت که بعد از اذان ظهر به سمت تهران حرکت خواهند کرد و هنگام افطار مهمان آستان مقدس امام راحل هستند.

انصاری ادامه داد: همچنین مهمانان خارجی ما نیز به علت ماه مبارک رمضان به حداقل می‌رسد، البته برنامه‌های گسترده‌ای در سراسر دنیا برپا می‌کنیم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل با بیان اینکه سخنران ویژه مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل در روز 14 خرداد رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای هستند، گفت: امسال جمعیت مهمان ما 250 هزار نفر و بیشتر از شهرهای هم‌جوار استان تهران خواهد بود.

وی درباره مسؤولیت تأمین رفاه زائران، عنوان کرد: نزدیک به 10 هزار نفر از نیروهای آموزش‌دیده سپاه و سازمان بسیج آمادگی هدایت و خدمت‌رسانی به مردم را بر عهده گرفتند.

انصاری افزود: همچنین کمیته امداد، هلال‌احمر، وزارت بهداشت و بیمارستان‌های تهران و ستاد گم‌شدگان که مسؤولیت آن با هوافضای سپاه است، آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند، کمیته حمل‌ونقل شهری و متروی تهران از همان ابتدای روز به‌ ویژه از ساعت 13 به بعد آماده انتقال زائران به حرم مطهر هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل درباره تأمین امنیت زائران بیان داشت: کمیته امنیت با مسؤولیت وزیر کشور تشکیل‌شده است که در همکاری با بسیج، سپاه و وزارت اطلاعات امنیت زائران را تأمین خواهند کرد البته از سال‌های گذشته تاکنون مسأله امنیتی پیش نیامده است.

وی افزود: برای تأمین رفاه حال زائران حدود ٢٠٠ هزار متر سایبان همراه با زیرانداز تهیه می‌شود، همچنین  همه زائران مراسم ارتحال امام از مبدأ تا مقصد بیمه می‌شوند.

انصاری درباره اقدامات فرهنگی در مراسم ارتحال امام راحل، عنوان کرد: ١٠ عنوان کتاب از اندیشه‌های امام و ٧ عنوان نشریه ویژه جوانان، نوجوانان، کودکان، دانش آموزان و دانشجویان برای توزیع بین زائرین آماده‌ شده است.

وی درباره حضور اقلیت‌های دینی در مراسم بزرگداشت امام راحل، عنوان کرد: از زمانی که انقلاب به پیروزی رسیده اقلیت‌های دینی در کنار امام راحل بودند امروز نیز در مراسم بزرگداشت او شرکت می‌کنند که ما این حرکت آن‌ها را ستایش می‌کنیم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل از دیدار گروه‌های دانشگاهی با سید حسن خمینی در حسینه جماران خبر داد و گفت: مردم ایران همواره حامی ملت فلسطین بوده و آمریکا و اسرائیل را دشمن خود می‌داند، که این دشمنی را در روز قدس به نمایش خواهند گذاشت./201/807/ب1

ارسال نظرات