۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۶۸۱

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه فارس

بقاع متبرکه شهرستان داراب میزبان طرح ضیافت الهی در ماه میهمانی خدا، برگزاری برنامه جزء خوانی قرآن کریم ویژه خواهران در بقاع متبرکه شیراز و آغاز اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۰۰ بقعه متبرکه استان فارس برخی از اخبار اوقاف و امور خیریه استان فارس هستند.
اوقاف و امور خیریه

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، یدالله بهمنی تصریح کرد: برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه داراب همه روزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در 37 بقعه متبرکه و اماکن مذهبی این شهرستان طرح ضیافت الهی اجرا می شود خاطر نشان کرد: در حرم مطهر امامزاده ابوالقاسم(ع) و امامزاده پیرمراد (ع) مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور خواهران و برادران روزه دار  بصورت عمومی همه روزه برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول گفت : برپایی سفره افطاری ساده در بقاع، سخنرانی روزانه روحانیون و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه هایی است که در این ایام در کلیه اماکن مذهبی اجرا می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : امامزاده شاه فضل اله (ع)، شاه یعقوب(ع) ، امیرعباس(ع)، پیربنو(ع)، چهل تن(ع)، زین العابدین(ع) و سید نورالدین(ع) و شاه غریب(ع) از جمله بقاع متبرکه ای است که محفل قرآنی و طرح ضیافت الهی ویژه ایام رمضان در هر کدام اجرا می شود.

برگزاری برنامه جزء خوانی  قرآن کریم ویژه خواهران در بقاع متبرکه شیراز

همزمان با ماه مبارک رمضان و اجرای طرح ضیافت الهی مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه خواهران در بقاع متبرکه شهر شیراز برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز  ضمن اعلام این خبر عنوان کرد : همزمان با ماه میهمانی خدا مراسم جزء خوانی قرآن کریم ویژه خواهران در بقاع متبرکه شهر شیراز با حضور بانوان قرآنی برگزار می شود.

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی با اشاره به اینکه در بیش از 5 بقعه و امامزاده مقدس شیراز مراسم جزء خوانی ویژه خواهران برگزار می شود گفت : در بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی ا... از ساعت 18 لغایت 19عصر ، آستان مقدس علی ابن حمزه(ع) در ساعت 11 صبح و امامزاده سیدصادق (ع) مهدی آباد مراسم جزء خوانی قرآن کریم  همه روزه در ساعت 10 صبح برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در مساجد متبرکه شهر شیراز نیز نوای ملکوتی جزء خوانی قرآن کریم تلاوت می شود افزود : در مسجد ابوالفضل(ع) این مراسم از ساعت 17 تا 18 و در قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) نیز این مراسم در ساعت 10 صبح برگزار می شود.

خاطر نشان می شود همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان و اجرای طرح ضیافت الهی مراسم جزء خوانی و ترتیل قرآن کریم ویژه خواهران در بقاع متبرکه و مساجد شاخص شیراز و شهرستان های استان برپا می‌شود.

آغاز اجرای طرح ضیافت الهی در 400 بقعه متبرکه استان فارس

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: طرح ضیافت الهی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در 400 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص استان فارس برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی عنوان کرد: طرح ضیافت الهی در بیش از 70 مکان مذهبی اعم از بقاع متبرکه، حرم مطهر امامزادگان و مساجد شهر شیراز اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ایام ماه میهمانی خدا مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم اجرا می‌شود، افزود: این مراسم در بیش از 55 بقعه متبرکه شاخص استان فارس پیش از افطار برگزار می‌شود. همچنین مراسم جزء خوانی ویژه خواهران در محل مسجد وکیل ، مسجد تاریخی و شاخص شهر شیراز  و در بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی ا... مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه روزه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه از برپایی یک محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی در آستان مقدس سید علاء الدین حسین(ع) خبر داد و افزود : امسال به جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و با رویکرد استفاده از توانمندی‌های قاریان بومی در ایام ماه رمضان تنها یک محفل انس با قرآن کریم با حضور یک قاری مصری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این محفل نورانی با حضور قاری علی محمود الشمیس در 18 رمضان مطابق با بیست و سوم خرداد ماه جاری در محل این آستان مقدس برگزار می شود گفت: همزمان با شب‌های قدر در محل آستان قدس حسینی(ع) خیمه معرفت دینی برپا می‌شود که با حضور مبلغین دینی در این خیمه‌ها غرفه مشاوره و ویزیت رایگان پزشکی به زائرین و روزه‌داران ارائه می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ادامه از اعزام 450 مبلغ بومی و غیربومی به شهرستان‌های استان فارس و مناطق محروم خبر داد و گفت: با هدف اجرای نیات موقوفات منطبق با ماه مبارک رمضان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی 300 مبلغ بومی در شهر شیراز و 150 مبلغ غیربومی در بقاع متبرکه در نقاط محروم و برخی مناطق عشایرنشین استان اعزام شده‌اند که پاسخگوی شبهات دینی زائرین و روزه‌داران خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه همچنین به اجرای طرح نیات واقفین خیراندیش اشاره کرد و گفت: این طرح که توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شیراز صورت می‌گیرد در راستای تخفیف ویژه مستأجرین موقوفات و کارشناسی املاک موقوفه بر مبنای سال گذشته می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حفظ و صیانت از موقوفات و آشنایی مستأجرین از عملکرد اداره اوقاف و اجرای امینانه نیت واقفین می باشد گفت: این طرح برای دومین سال پیاپی از نیمه شعبان تا عید سعیدفطر به مدت 45 روز اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : از ششم لغایت یازدهم رمضان محافل انس با قرآن کریم با حضوری قاری برتر کشوری سیدجواد حسینی در بقاع مختلف استان از جمله آستان مقدس سیدعلاء الدین حسین(ع) برگزار می‌شود.

همچنین همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی(ره) مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) همراه با محفل نورانی قرآن کریم در آستان قدس حسینی(ع) و سایر بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌ها برگزار می‌شود که از محل اجرای نیات واقفین روزه‌داران از طرح افطاری ساده در غالب سفره‌های آسمانی اطعام می‌شوند.

خاطر نشان می‌شود برگزاری ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه(س) در روز دهم ماه رمضان  و برپایی جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و احیاء شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان می‌باشد./825/۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات