مخاطب سنجی از ارکان مهم تبلیغ موفق است
حجت الاسلام عبدالجواد عبداللهی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تبلیغ به عنوان بالاترین شأن طلاب و روحانیان باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی صحیحی برای پربارتر شدن آن انجام شود.
وی افزود: ماه مبارک رمضان به دلیل ویژگی خاص و منحصر به فردی که دارد بهترین زمان برای بیان احکام و معارف دینی است و نباید از این ظرفیت بالا غفلت کرد.
استاد سطح عالی حوزه تصریح کرد: ایجاد فضای معنوی و ارتباط انسان با خدا در این ماه سبب آمادگی دلها برای پذیرش معارف دینی می شود و این ویژگی در دیگر ماه ها کمتر دیده شده است.
وی مخاطب شناسی را یکی از لازمه های تبلیغ در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در این ماه با مخاطب شناسی به تبلیغ بپردازند و مطالبی که قرار است بیان کنند با توجه به سطح معرفتی و علمی مخاطبان عرضه کنند.
حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: در بسیاری از روستاهای دور افتاده مسائل دینی و احکام مهجور هستند و در طول سال هیچ مبلغ و روحانی در آنجا وجود ندارد و ساکنان این مناطق در همین ایام تبلیغی با احکام و معارف دینی آشنا می شوند و لذا باید تلاش شود که از این ظرفیت به بهترین شیوه استفاده شود.
استاد سطح عالی حوزه تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان در مناطق دور افتاده مشاهده می شود که مردم علاقه زیادی به مبلغان نشان می دهند که ناشی از عشق و علاقه فطری آنها به فراگیری معارف و احکام است و باید مراقب بود که مهمترین موضوعات و احکام اولیه با توجه به نیاز آنها در این ایام به آنها آموزش داده شود.
وی در ادامه ابراز کرد: در مکان های دیگر نیز باید فضای منبرها به سمت ایجاد معنویت پیش برود و آثار و برکات ماه مبارک رمضان مورد اشاره قرار گیرد و طریقه رسیدن به این برکات توسط مبلغان تبیین شود.
حجت الاسلام عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای ایجاد ارتباط بنده با خدا است و باید مبلغان تلاش کنند که معنویت در جامعه گسترش یابد و بنیه های ایمانی جامعه تقویت شود و در بیان مطالب نیز باید ظرفیت مخاطبان و نیازهای موجود را در نظر بگیرند و به شبهات موجود پاسخ دهند./872/ت۳۰۲/ی