۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۰۱۸۳۷
کارشناس دینی رسانه ملی مطرح کرد؛

ضرورت تأسی از اهل بیت در امر گذشت

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به سیره اخلاقی اهل بیت(ع)، گفت: آمارهایی که از نزاع و درگیری در یک سال گذشته ثبت شده، زیبنده کشور اسلامی نیست.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با اشاره به سخن امیرمؤمنان(ع) در نامه 69 نهج البلاغه اظهار داشت: انسان روزی که قدرت دارد باید اهل گذشت باشد و اگر به این گونه بود، به سعادت خواهد رسید.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه قم به گذشت امام علی(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت علی(ع) بر بخش مهمی از خاورمیانه خکومت می کردند؛ فردی پای منبر حضرت، بر ایشان لعن فرستاد، حضرت به یاران خود عرض کردند با او کاری نداشته باشید من از او گذشتم.

وی با بیان این که مسلمانان، مؤمنان و به ویژه مبلغان حوزه علمیه باید دارای صبر و بردباری بالایی باشند، گفت: حضرت علی(ع) از قاتل خود، ابن ملجم مرادی گذشت کردند اما گاهی اوقات ما از کوچکترین اختلافات گذشت نمی کنیم؛ مسلمانی که از دیگری گذشت می کند، خدای متعال او را می بخشد.

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند، اصلاح کردن بین دو نفر بهتر از تمام نمازها و روزه ها است؛ امام صادق(ع) می فرمایند، اگر دو نفر با هم دعوا کردند و قهر آن ها بیش از دو روز طول کشید، من هر دوی آن ها را لعنت می کنم.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع)، ادامه داد: وقتی که برادران حضرت یوسف(ع) پس از سال ها به دیدار او رفتند، اقدام برادران در حق خود را جهالت آن ها دانست؛ حضرت یوسف(ع) با وجود تمام آن اتفاقات و آزار و اذیت های برادران فرمودند، خداوند از تقصیرات شما بگذرد و خواهد گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با ابراز تأسف از وجود تنازعات مختلف در جامعه، تصریح کرد: سال گذشته 500 هزار درگیری خیابانی ثبت شده که کار آن ها به پزشکی قانونی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در زندان، بندی با عنوان بند بوق وجود دارد و ویژه افرادی است که به خاطر بوق با هم دعوا کرده اند، چنین مواردی را زیبنده کشور اسلامی ندانست و گفت: در امر مهم گذشت، باید از اهل بیت(ع) تأسی کنیم./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات