۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۰۲۵۶۷
آیت الله سلیمانی:

ماه رمضان، فرصت عروج به سمت معبود است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: در ماه رمضان، همه اعضا و جوارح ما روزه هستند، یعنی خود را از عمل گناه نگه می‌دارند، بنابراین روح انسان فرصت عروج به سمت معبود را پیدا می‌کند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان که در مصلای قدس اقامه شد، گفت: امروز اولین جمعه ماه مبارک رمضان است، ماهی که همانند بهار، روح انسان را از خواب زمستانی بیدار می‌کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه با عظمتی است، ادامه داد: در این ماه، حتی نفس کشیدن فرد روزه‌دار هم عبادت شمرده می‌شود و طبق حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ»، در این ماه، حتی خواب شما هم عبادت است.

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید «نَومُ الصائمِ عِبادَةٌ، وصَمتُهُ تَسبيحٌ،و عَمَلُهُ مُتَقَبَّلٌ، و دُعاؤهُ مُستَجابٌ» خواب روزه دار عبادت است و سكوتش تسبيح و عملش پذيرفته و دعايش مستجاب است.

وی اظهار داشت: در ماه رمضان، همه اعضا و جوارح ما روزه هستند، یعنی خود را از عمل گناه نگه می‌دارند، بنابراین روح انسان فرصت عروج به سمت معبود را پیدا می‌کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به وقایع پیش رو، بیان کرد: در هفته جاری دو روز بزرگ را داریم، یکی 14 خرداد، که سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی است و دیگری سالروز 15 خرداد است.

وی ادامه داد: وقتی خبر رحلت امام خمینی(ره) پخش شد، همه کسانی که در سر تا سر دنیا با نام و پيام ایشان آشنا بودند، گریستند، چون شخصیت ملکوتی امام(ره) دنیا را تحت تأثیر قرار داده بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد از رحلت امام(ره)، دنیای استکبار گمان می‌کرد کشتی انقلاب به گل بنشیند، اما فکر روشن و رهبری قدرتمند مقام معظم رهبری سبب شد این نظام پا برجا بماند و روز به روز ولایت فقیه ما قدرتمندتر شود./۸۳۱/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات