۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۰۵۵۸۵
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی مطرح کرد؛

سیره رفتاری امیرمؤمنان درسی بزرگ برای حاکمان و مسؤولان

نماینده مردم البرز در خبرگان با بیان این که وظیفه مسؤولان ریشه کن کردن فقر و سر و سامان دادن به زندگی مردم است، گفت: مسؤولان نباید به زخارف دنیوی آلوده شوند.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه امروز در برنامه کوی محبت که از شبکه دوم سیما پخش شد، گفت: امام حسن(ع) می فرماید در چنین شبی شخصیتی به شهادت رسید که نه در گذشته فردی از او سبقت گرفت و نه آیندگان می توانند او را درک کنند و به او برسند چون شخصیتی منحصر به فرد بود.

وی افزود: حضرت علی(ع) در کنار پیامبر می جنگیدند و جان خود را سپر ایشان قرار می دادند، حضرت در تمام صحنه ها حائلی بین پیامبر و دشمنان بود و همواره یاور ایشان به شمار می رفت؛ سیره رفتار امیرمؤمنان باید برای حاکمان و مسؤولان درسی بزرگ باشد.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که مسؤولان وظیفه دارند که تلاش کنند که زندگی مردم را در سطح قابل قبولی بیاورند و فقر را ریشه کن کنند، اظهار داشت: وظیفه دیگر مسؤولان این است که خودشان به زخارف دنیوی آلوده نشوند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که اشرافی گری و تجمل گرایی شایسته حاکم اسلامی نیست، امام مجتبی(ع) می فرماید پدرم پس از شهادت چیزی از خود باقی نگذاشته بود این یعنی اگر حاکمی قدرت پیدا کرد نباید از آن سوء استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به تفاوت حکومت علوی و غیر علوی ابراز داشت: امیرمؤمنان حاکم اسلامی بودند اما هرگز از این قدرت و توانایی خود در جهت رسیدن به اهداف شخصی استفاده نکردند و تنها مردم و اسلام و رضایت الهی را مدنظر قرار دادند.

وی عنوان کرد: کسانی که از ولایت و اهل بیت(ع) فاصله می گیرند پوسته ای توخالی هستند و به جای این که منفعت داشته باشند ضرر وارد می کنند، ابن ملجم ملعون و ابن مجلم های تاریخ کسانی بودند که با ریسمان الهی قطع ارتباط کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی انسان سراغ داعی الی الله و سراج منیر نرود قطعا سراغ شیطان و تاریکی ها خواهد رفت، وقتی انسان سراغ ائمه هدایت و طهارت(ع) نرود به سمت ائمه ضلالت خواهد رفت؛ بین راه حق و باطل میانه ای وجود ندارد و انسان باید یکی از آن ها را انتخاب کند.

وی اضافه کرد: کسانی که فکر می کنند که میانه حق و باطل قرار دارند قطعا در باطل قرار دارند، انسان باید اهل مراقبه باشد چون گاهی شقاوت انسان ها کار را به جایی می رساند که بدترین عمل را در بهترین شب انجام دهند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات