۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۶۸۴
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

آخرین وصایای امیرالمؤمنان به امت اسلامی

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به تشریح سه وصیت مهم حضرت علی(ع) در واپسین روزهای عمر آن امام همام پرداخت.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) ترتیب یافت، اظهار داشت: در وصایای عامه امیرالمؤمنین نیز بر رعایت تقوا الهی رعایت می کند.

وی با بیان این‌که در سایه تقوا مردم به آرامش روحی و روانی، احساس امنیت و اخلاق اسلامی خواهند رسید، خاطرنشان کرد: خداوند متعال نیز در آیات قرآنی می فرماید؛ گرامی‌ترین شما نزد پروردگار باتقواترین شما است، در جای دیگر می فرماید، بهشت به دنبال متقین است.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تمام انبیای الهی مردم را به تقوا دعوت کرده‌اند، ادامه داد: این سفارش امیرالمؤمنین تنها مختص مسلمانان و شیعیان نیست، چراکه اگر همه در سایه‌دار تقوا در شئون فردی و اجتماعی فعالیت داشته باشند، بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی جوامع به خودی خود برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که دومین توصیه حضرت مربوط به نظم در امور و برنامه‌ها است، گفت: نظم نه تنها در فعالیت‌های اجتماعی بلکه در امور عبادی نیز سفارش شده است، در حقیقت بدون نظم امور مهم و اولویت‌دار به حاشیه رفته و مسائل بی‌اهمیت در متن قرار می گیرد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که سومین سفارش حضرت، اصلاح ذات البین است، افزود: امام علی(ع) در واپسین لحظه های زندگی پربرکتش, فرزندان و رهروان راه خود را به اصلاح ذات البین سفارش کرد و ارزش آن را برتر از نماز و روزه سالیان شمرد؛ اصلاح ذات البین، به معنای استوارسازی و پیوندهای فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به این‌که گستره اصلاح ذات البین, حوزه اسلام و میان برادران مؤمن و خودی و شریک در هدف و راه است، گفت: همراهی و همدلی، پایه و اساس جامعه انسانی است و مایه رشد و بهروزی آن و اگر همدلی و هماهنگی افراد در هم شکند و اعتماد و دلگرمی از دلها رخت بربندد، مردم از پیشرفت و حرکت تکاملی باز می مانند./935/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات