۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۰۵۷۴۰
امام جمعه قشم تأکید کرد؛

مردمی‌شدن فرهنگ و مطالبه‌گری فرهنگی نیاز امروز جامعه

امام جمعه قشم مردمی‌کردن فرهنگ و مطالبه گری فرهنگی را آتش به اختیار معنا کرد و گفت: آتش به اختیار مطلقا به معنای هرج و مرج، بی نظمی و حرکات تخریبی نیست.
حجت الاسلام جوکار

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، نکات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در دیدار با مسؤولان نظام را صریح و روشنگر وضعیت آینده آنان عنوان کرد و گفت: تا زمانی که رهبر معظم انقلاب دولت ها را حمایت، امر به معروف و نهی از منکر، ارشاد و انتقاد می کند وظیفه همه ما نیز چنین است و باید مطالبه‌گر باشیم.

وی، با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری برای پرهیز از دو قطبی سازی کشور افزود: مسؤولان حوادث خردادماه سال ۶۰ و رای عدم کفایت نمایندگان مردم به رییس جمهور وقت را به خاطر داشته باشند و بدانند اقدامات مشابه، نتایجی مشابه خواهد داشت.

امام جمعه قشم در ادامه با انتقاد از ارائه تعبیرهای نادرست از واژه آتش به اختیار تبیین کرد: آتش به اختیار یعنی مردمی کردن فرهنگ و مطالبه گری فرهنگی به این معنا که جوانان دلسوز، متدین و انقلابی منتظر کارکرد دستگاه های فرهنگی کشور نباشند.

وی ادامه داد: اقدامات خودجوش مردمی نظیر برپایی مجالس مذهبی، دسته های عزاداری و راهپیمایی روز قدس از مصادیق آتش به اختیار است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با بیان اینکه دشمن نیز به منطق قوی، حساب شده و موج آفرینی واژگان رهبری در جامعه اذعان دارد، گفت: آتش به اختیار مطلقا به معنای هرج و مرج، بی نظمی و حرکات تخریبی نیست و باید توجه داشت که پذیرش کلام و اطاعت از رهبری شرط نخست ولایت پذیری است.

وی با تقدیر از اقدام رییس جمهور و شورای عالی فرهنگی به جهت لغو سند ۲۰۳۰ و توجه به مطالبه رهبری، مراجع، علماء، نخبگان متدین و آحاد مردم اظهار کرد: بنا بر فرمایش امام خامنه ای افتخار همه باید به اسلام، ایران و آرمان های انقلاب باشد.

امام جمعه قشم در پایان تأکید کرد: تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، احتمال گرفتار شدن برجام به سرنوشتی همچون سند ۲۰۳۰ را تقویت می کند./۸۵۱/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات