۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۰۵۷۸۴
آیت الله موسوی جزایری:

صبوری در برابر مشکلات از صفات مؤمنان است

آیت الله موسوی جزایری گفت: از صفات مؤمنان صبور بودن و تسلیم امر خدا شدن در برابر مشکلات، بلاها و سختی ها است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در شرح جامعه کبیره که از برنامه سحرخیزان پخش شد، با اشاره به آیه «مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ» ابراز داشت: امتحان سنت الهی است و در این سنت لا یتغیر، خداوند بندگان خود را امتحان می کند. تا به وسیله آن خوبان را از بدان جدا کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیات «أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ /وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ» از سوره عنکبوت و همچنین آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ» سوره بقره به انواع امتحان های الهی در آنها اشاره و گفت: از صفات مؤمنان صبور بودن و تسلیم امر خدا شدن در برابر مشکلات و بلاها و سختی ها است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به آیه های 58 و 59 سوره بقره، اظهار داشت: خداوند در این آیات دستور ورود از باب مخصوص را در حالت سجده دادند که بسیاری از قوم بنی اسرائیل به این دستور عمل و از عهده امتحان برآمدند اما ظالمان و ستمکران به دلیل غرور و تکبر خود از انجام این امتحان باز پس زدند و آن را به کلمه زشتی که تمسخر آمیز است، مبدل کردند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: الباب اشاره به دری دارد که بنی اسرائیل با آن مورد آزمایش قرار گرفتند و به این معناست که ائمه(ع) مانند آن در سبب امتحان برای مردم هستند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به روایتی از پیغمبر(ص)، بیان کرد: پبامبراکرم(ص) فرمودند «مثال اهل بیت من به مثل باب الحطه در زمان بنی اسرائیل است، کسی که از آن در وارد شد آمرزیده می شود و کسی که وارد نشد عذاب بر آن وارد می شود» و در روایت دیگر باب الحطه به امیرالمؤمنین (ع) نسبت داده شده است./9456/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات