۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۰۶۹۱۶
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

جاهلان نمی‌توانند منتظر امر ظهور باشند

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: جاهلان نمی‌توانند منتظر امر ظهور باشند چراکه به یقین نرسیده و مقدمات آن را فراهم نکردند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و گفت: اسلام دینی است که خداوند به آن راضی و ائمه معصومین(ع) به آن تدین دارند.

وی با اشاره به ۹ رکن اسلام، عنوان کرد: توحید، اقرار به رسالت پیامبر(ص) و قرآنی که از ناحیه خداوند آورده، تولی، تبری، تواضع، تسلیم، ورع و انتظار ظهور امام عصر(ع) از ارکان دین اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افراد نادان شیعه سبب اذیت حضرت ولی عصر(عج) هستند، گفت: جاهلان برای آمدن امام عصر(عج) صرفا به آرزو اکتفا کرده و برای آن هیچ سعی و تلاشی ندارند.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه افضل جهاد از منظر رسول اکرم(ص) انتظار فرج است، بیان داشت: انتظار فرج یعنی منتظر ظهور بودن همراه با تلاش و کوشش برای تحقق آن چراکه این امر فقط با آرزو داشتن حاصل نمی‌شود.

وی افزود: یکی از مقدمات ظهور اعتقاد یقینی به این امر و داشتن ثبات قدم است چراکه کوچکترین تردید کار را خراب می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه امر ظهور چنان طول می‌کشد که مردم برای سه بار غربال ‌می‌شوند، عنوان کرد: در این زمان طولانی برخی می‌گویند اگر آمدنی بود تا حالا می‌آمد برخی می‌گویند ما می‌دانیم حضرت فوت کرده است و گروهی دیگر برای ایشان ختم می‌گیرند.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی افزود: درباره ظهور هنوز ما را امتحان نکرده‌اند، سر امتحان ممکن است تردید کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از مقدمات ظهور اعتقاد به نزدیکی زمان فرج است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امر ظهور دارای قوانین خاص است، گفت: ظهور نیاز مقدمات دارد اما اگر آن مقدمات هم فراهم نشود خداوند کار مصلح خود را در یک شب به سرانجام رسانده و امر ظهور محقق می‌شود./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات