۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۰۹۲۴۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

دوقطبی کردن جامعه در شرایط امروز منطقه خطای بزرگ راهبردی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که در این شرایط حساس در منطقه و جهان امروز، ما نباید تفنگ نیروی نظامی خود را زیر سوال ببریم و جامعه را به وضعیت دوقطبی تقسیم کنیم، گفت: این تقسیم خطای بزرگ راهبردی است.
حجت الاسلام احمد زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری اداره اوقاف و امور خیریه این استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: این شهدا تهدیدات تا پای مرزها را دفع کرده و جبهه جنگ را به صد ها کیلومتر آنطرف تر منتقل کردند و خبر خوش آزاد سازی موصل و زمین گیری داعشی ها در جبهه های مختلف همه به برکت پایمردی و تلاش رزمندگان مجاهد به خصوص نیروهای ارزشی انقلاب بوده و هست.

وی ادامه داد: در شرایطی در منطقه به سر می بریم که پس از هجمه های گسترده ای که به تقویت داعش و جریان های سلفی منجر شد جبهه جنگ علیه مظلومان یمن، رژیم ظالم آل سعود امروز صد ها میلیارد دلار برای تقویت جنگ افروزی خود با همدستی رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار هزینه می کند و در این شرایط به نظر می رسد مهمترین راهبرد موثر در وضعیت حال و پیش روی منطقه حفظ وحدت و انسجام ملی و تلاش در جهت کاهش و قطع وابستگی اقتصادی با تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که در این شرایط حساس در منطقه و جهان امروز، ما نباید تفنگ نیروی نظامی خود را زیر سوال ببریم و جامعه را به وضعیت دوقطبی تقسیم کنیم، تصریح کرد: این تقسیم خطای بزرگ راهبردی است و تفنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در خدمت امنیت جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق مظلومان به کار برده شده است.

حجت الاسلام احمد زاده با بیان این که طرح سوال از جانب هر جریان، گروه و شخصی نسبت به تفنگ نیروهای نظامی خطای بزرگ راهبردی است که باید مراقب توطئه ها و هجمه های دشمنان باشید، یادآور شد: اصحاب رسانه خدمات این موضوع را برای جامعه تبیین کنند و نشان بدهند در گرفتاری ها وحدت و اتحاد نیروهای سپاه پاسداران چگونه بوده است.

وی با بیان این که تلاش برخی جریانات برای ایجاد شبهه در خصوص تفنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تضعیف آنان تنها آب به آسیاب دشمنان ریختن است، بیان کرد: در سفارش رسول خدا(ص) به ابوذر آمده که جوانی را پیش از پیری، سلامتی پیش از بیماری، بی نیازی پیش از فقیری، اوقات فراغت را پیش از گرفتاری و زندگی دنیایی پیش از رسیدن به مرگ مغتنم بشمار.

برگزاری هفتمین دوره نشاط معنوی در ۷۸ بقعه متبرکه استان 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که هفتمین دوره طرح تابستانی نشاط معنوی از 17 تیر ماه تا 26 مرداد ماه 96 به مدت 6 هفته در 78 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: مخاطبان عام این طرح عموم مردم و مخاطبان خاص دختران و پسران 7 تا 18سال است و در این طرح 80 روحانی همکاری دارند.

حجت الاسلام احمد زاده ادامه داد: در کنار حفظ سوره مبارکه واقعه از سوی شرکت‌کنندگان در مدت زمان اجرای این طرح، کلاس‌های قرآنی، هنری، ورزشی، آموزشی، غرفه مشاوره عفاف و حجاب و خیمه‌های معرفت نیز برپا می شود.

وی با بیان این که در اجرای این طرح اساتید حوزه کودک و نوجوان حاضر هستند و پیش‌بینی حضور بیش از 5 هزار نفر در این دو گر‌وه سنی داریم، یادآور شد: 100 خیمه معرفت در 30 بقعه متبرکه در غرفه های کودک و نوجوان و روایتگری رشادت های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود و تعامل با دستگاه های فعال در حوزه اوقات فراغت جوانان نیز صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: ویژه برنامه‌های این دهه مبارک از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در 78 بقعه متبرکه برگزار می شود که شامل برگزاری جشن‌های باشکوه، سخنرانی، ویژه برنامه روز دختران، ترویج فرهنگ وقف، سبک زندگی رضوی است.

حجت الاسلام احمد زاده اجرای برنامه های شب شعر، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری مراسم ویژه خواهران در روز ولادت حضرت فاطمه معصومه، اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم ادعیه و خدمت رسانی به زائرین در بقاع متبرکه میقات الرضا را از دیگر برنامه های سازمان دانست و اظهار کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را نیز به صورت مستمر دنبال می کنیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی در قالب طرح ضیافت الهی در 85 بقعه متبرکه برگزار شد و در طول ماه رمضان 100 محفل قرآنی در سطح استان با حضور قاریان و حافظان برتر ایرانی و مصری برگزار شد و 5 هزار وقف قرآنی به ثبت رسید‌.

وی با بیان این که این برنامه ها از اول ماه مبارک رمضان تا عید فطر برگزار شد، خاطر نشان کرد: در مناسبت‌هایی همچون ولادت امام حسن مجتبی(ع)، لیالی قدر، شهادت امام علی(ع)، روز جهانی قدس و نماز عید سفید فطر برنامه‌های ویژه‌تری برگزار شد./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات