۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۵۷۵
امام جمعه قشم تأکید کرد؛

کوتاهی مادران در تربیت فرزندان مصداق شبیخون فرهنگی

امام جمعه قشم با تاکید بر اینکه بانوان اجازه ندهند جایگاه شان مورد هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گیرد، گفت: کوتاهی مادران درایفای نقش مادری و تربیت فرزندان، خطر تهاجم فرهنگی غرب را در خانواده بیشتر می کند.
حجت الاسلام جوکار امام جمعه قشم

حجت الاسلام رضا جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت نقش محوری مادران در تربیت خانواده گفت: خطر تهاجمات فرهنگی غرب بیشتر در خانواده هایی وجود دارد که مادران نقش محوری را در تربیت فرزندان ایفا نمی کنند، چراکه مهم ترین نقش زن همسرداری و مادری است و اگر زنان به هر علتی از ایفای این نقش باز بمانند، جامعه دچار تشتت و از هم پاشیدگی می شود.

وی در ادامه به نقش تربيتي زنان در خانواده و جامعه اشاره كرد و افزود: اسلام به هيچ وجه مخالف حضور زنان در جامعه نيست؛ اما نقش اصلي زنان در خانواده است، تربيت فرزندان و همسرداري زنان جهاد در راه خداست.

امام جمعه قشم تصریح کرد: نظام سیاسی اجتماعی اسلام موافق حضور زن در اجتماع است و در صدر اسلام و همچنین در دوران انقلاب اسلامی، زنان دوش به دوش مردان در میادین مختلف اجتماعی حضور یافته اند.

خشکاندن ریشه ناهنجاری ها و رذائل اخلاقی در جامعه با تاسی از حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام والمسلمین جوکار اضافه کرد: امروزه يكي از عوامل انحطاط فرهنگ جوامع عدم رعايت صحيح وظايف مادران از سوي ايشان است زنان بايد حضرت زهرا(س) و ابعاد مختلف زندگي ايشان را به عنوان الگوي خود قرار دهند چراکه زنان با تاسی از حضرت فاطمه (س) و ایفای نقش خود می توانند به طور قطع ریشه ناهنجاری ها و رذائل اخلاقی در جامعه را بخشکانند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاثیر نقش فرهنگی مادران و زنان از طریق خانواده در جامعه منحصر به فرد و بی نظیر است، بیان کرد: نقش مهم و تاثیرگذار تربیتی مادران در جامعه به ویژه از طریق خانواده، پایدارترین اثر فرهنگی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند و تربیت نیم دیگر جمعیت نیز بر عهده این قشر است، افزود: این نشان دهنده  نقش اثرگذار و مهم زنان در جامعه است.

امام جمعه قشم، جایگاه زن در جامعه به مثابه جایگاه معلم و مربی در جامعه دانست و افزود: همه کسانی که در جامعه بشری به درجات عالیه رسیده اند، محصول تربیت مادرانی هستند که تمام وجودشان وقف تربیت فرزندشان شده است.

بانوان اجازه ندهند جایگاه شان مورد هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گیرد

وی بیان کرد: اهمیت حفظ ارزش و جایگاه زنان و مادران در مرتبه ای است که خود بانوان باید در جهت حراست از آن کوشا باشند و اجازه ندهند این نقش تاثیر گذار مورد هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با بیان اینکه برخی از زنان به دلیل فقر اقتصادی و برای تامین معاش خانواده به سمت مشاغل کاذب روی می آورند، گفت : این مسؤولیت دولتمردان، مسوولان و خیران است که در این عرصه وارد شوند و مشکلات این قشر را حل کنند.

امام جمعه قشم با اظهار تاسف از اینکه امروز در جوامع غربی از زن همانند دوران قبل ازاسلام استفاده ابزاری می شود گفت: اسلام با اینگونه نگاه به زنان، مخالف است.

وی، موفقیت های مردان جامعه امروز ایران به طورحتم مرهون حمایت ها و هدایت های زنان و مادران است و زنان در سایه نظام اسلامی ایران علاوه بر ایفای نقش مهم همسرداری و تربیت فرزند، دوش به دوش مردان در همه عرصه ها حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در پایان تصریح کرد: دشمنان نظام با مایوس شدن از تاثیرگذاری بر روی زنان در ایران اسلامی، به سمت نفوذ در میان کودکان، نوجوانان و جوانان روی آوردند و در چنین شرایطی نقش مادران برای حراست از سلامت فرزندان ایران به مراتب سنگین تر از گذشته شده است./۸۵۱/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات