۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۰۹۶۵۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

قرآن مطمئن‌ترین منبع تبلیغی برای طلاب است

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه طلبه در تبلیغ دین باید از منبع مورد اطمینانی بهره‌مند و برخوردار باشد، گفت: قرآن بزرگ‌ترین و مطمئن‌ترین منبعی است که روحانیت باید آن را در اختیار داشته و از آن به طور مداوم و پیوسته بهره‌مند باشد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین بعد از ظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه سفیران هدایت قزوین که در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت طلبگی در جامعه امروز، گفت: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که در دنیای امروز قدم در راهی گذاشته‌ایم که می‌توانیم به عنوان جانشینان امامان معصوم(ع) در روی زمین باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های طلاب، افزود: طلبه امروز باید مجهز به ابزار علم باشد تا در زمینه هدایت سیاسی و بصیرت افزایی آحاد مردم بتواند مسائل را حل و فصل کرده و حضور موثری در جامعه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه علم آموزی را از بزرگ‌ترین مصادیق دانش دانست و اظهار کرد: در دین اسلام به تحصیل علم و فراگیری دانش توصیه فراوان شده است، روحانیان و مبلغان امور دینی وظیفه خطیری در ترویج آموزه‌های دینی به عهده داشته و از جایگاه والایی در نزد خداوند برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه طلبه در تبلیغ دین باید از منبع مورد اطمینانی بهره‌مند و برخوردار باشد، ابراز کرد: قرآن بزرگ‌ترین و مطمئن‌ترین منبعی است که روحانیت باید آن را در اختیار داشته و از آن به طور مداوم و پیوسته بهره‌مند باشند هم چنین جامعه را هم باید از این منبع سیراب کنند اگر در جامعه قرآن حاکم باشد همه امور اصلاح می‌شود.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به برطرف کردن نیازهای علمی توسط طلاب تصریح کرد: طلبه باید ابتدا به لحاظ علمی و دینی خود را غنی کند تا بتواند به دیگران کمک کرده و پاسخگوی نیازهای دینی و اعتقادی آنها باشد در این صورت است که می‌تواند از علم خود بهترین استفاده را ببرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که تغذیه فکری نظام اسلامی باید از طریق روحانیت و حوزه‌های علمیه و با استفاده از کتاب و سنت محقق شود، ابراز کرد: ضعف و قوت نظام اسلامی به روحانیت نسبت داده می‌شود، بنابراین روحانیت باید جایگاه ویژه خود را همیشه بشناسد و در راستای خدمت به مردم و ملت قدم بردارد.

وی در پایان گفت: سفیران هدایت در انجام وظیفه دینی و تبلیغی خود همکار و همیار قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) هستند، از این رو این مرکز می‌تواند با توجه به نیازهای جامعه افراد توانمندی را برای تبلیغ معارف دینی تربیت کند و در این مسیر باید نهایت استفاده را از تکنولوژی ها، علوم روز دنیا و مهارت‌های تجربی ببرد./873/۲۰۲/ب2



 

ارسال نظرات