۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۱۱۰۹۶
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

سیستم آموزشی ما مهارت‌محور نیست

رییس ستاد اقامه‌ نماز کشور گفت: سیستم‌آموزشی ما دچار مشکل است چراکه مهارت محور نیست.
قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی و سمنان اظهار داشت: قرآن می‌فرماید، هیچ‌کس نباید متوقف شود و انسان همواره باید در حال پیشروی باشد.

وی افزود: ما ظرفیت‌هایی داریم که متاسفانه از دست می‌دهیم که یکی از آن ظرفیت‌ها نماز جمعه است که نسل جوان و نو آنچنان که شاید و باید با آن ارتباط ندارند که ناشی از کم‌کاری ماست.

رییس ستاد اقامه‌ نماز کشور با ابراز گلایه از عدم ارتباط ائمه جمعه به نسل جوان گفت: رابطه امام جمعه با نسل نو در حد کاردار هم نیست و از این میزان هم کمتر است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه قرآن را باید تبدیل به قانون کرد تا پیشرفت حاصل شود، متذکر شد: مشکل حوزه علمیه مشکل مالی نیست، بلکه مشکل بی‌تدبیری است.

وی با اشاره به اهمیت مهادت‌محوری در سیستم آموزشی، بیان کرد: در مناظرات انتخاباتی بر روی چند کلیدواژه اشتغال، ازدواج، اعتیاد و مسکن تاکید می‌شد که همگی ناشی از ضعف در مهارت بوده و سیستم آموزشی ما دچار مشکل است.

رییس ستاد اقامه‌ نماز کشور با اشاره به اینکه ضعف سیستم آموزشی منحصر به مدارس و دانشگاه‌ها نیست و در حوزه‌های علمیه نیز در کنار دروس علمی، مهارت آموزش داده نمی‌شود، یادآور شد: در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان خواستم، یک هزار طلبه فاضل به مدارس تزریق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه متاسفانه آفت مدرک‌گرایی به حوزه‌ها نیز سرایت کرده است، تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعت باید با روی گشاده با مردم برخورد کنند.

وی ادامه داد: روحانیون باید تفسیری به‌روز از قرآن ارائه کنند که برای نسل جوان و تحصیلکرده تازگی داشته باشد./۸۶۴/۱۰۲/ب۲

ارسال نظرات