۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۱۱۲۶۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

حوزه‌های علمیه به موضوع تبریز ۲۰۱۸ ورود کنند

سلحشوری با بیان این‌که تحقق برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ نیازمند عزم ملی است، گفت: اگر می‌خواهیم علمای آذربایجان و تبریز شناخته شوند بهتر است از خود حوزه کمک گرفته شود.
سلحشوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون با استاندار آذربایجان شرقی با محوریت بحث تبریز 2018، اظهار داشت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری اسلامی منجر به رونق صنعت گردشگری در منطقه شمال غرب خواهد بود.

وی با بیان این‌که تحقق برنامه‌های تبریز 2018 نیازمند عزم ملی و نگاه کلان مسؤولان تست، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید به این موضوع ورود کند، اگر می‌خواهیم علمای آذربایجان و تبریز شناخته شوند بهتر است از خود حوزه کمک گرفته شود.

سلحشوری با تأکید بر این که نقش‌آفرینی حوزه های علمیه خواهران و برادران در موضوع تبریز 2018 با آثار و برکات فراوان همراه خواهد بود، گفت: متأسفانه یکی از مشکلات جدی ما در حوزه توریسم و گردشگری بحث زیرساخت‌ها است، در این راستا باید اعتماد سرمایه گزاران خارجی جلب شود.

همچنین سیده فاطمه‌ ذوالقدر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این‌که تبریز 2018 می تواند مانع سیاست‌های خصمانه دشمنان در اجرای پروژه ایران‌هراسی در منطقه و جهان شود، اظهار داشت: انتخاب تبریز نشان دهنده آن است که درهای ایران به روی همه گردشگران باز و امنیت کامل و پایدار برقرار است.

وی با بیان این‌که تبریز 2018 فرصت بزرگی برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال است، گفت: برای معرفی این رویداد بزرگ تاریخی در کشورهای اسلامی نیازمند بهره‌مندی از رسانه‌های فراملی هستیم، که البته هنوز اطلاع رسانی مطلوب حتی صورت ملی نیز انجام نشده است.

بنابر این گزارش، طیبه سیاوشی، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست تبریز 2018 را واقعه‌ای بزرگ برای فرهنگ کشور برشمرد و اظهار داشت: این واقعه بزرگ هم می تواند در داخل کشور و هم منطقه آثار و نتایج مهمی به دنبال دارد، به شرط آنکه از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی افزود: اینکه تبریز به عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام در سال 2018  انتخاب شده مایه فخر و مباهات همه ملت ایران است، اما نباید  این موضوع صرفا در جلسات سران و اجلاس‌های تصمیم‌گیری خلاصه شود، باید مردم نسبت به این واقعه بزرگ فرهنگی آگاه شوند، که این مسأله نیز تنها با بیلبوردهای شهری حل نخواهد شد./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات