۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۱۲۰۰۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت برنامه ریزی منسجم به منظور کاهش آسیب های اجتماعی

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به این که جامعه امروز شاهد رشد و گسترش آسیب ها و معضلات اجتماعی مهمی نظیر اعتیاد، طلاق و بدحجابی است بر ضرورت برنامه ریزی منسجم برای کاهش این آسیب ها تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار رییس و کارکنان اداره بهزیستی قائمشهر با مهم ارزیابی کردن رسالت سازمان بهزیستی در خدمات دهی به محرومان و قشرهای آسیب پذیر جامعه، گفت: به حتم کمک و رسیدگی به محرومان یک ارزش و جایگاه بسیار بالایی دارد که قابل گفتار نیست.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی نیز با شعار کمک به محرومان و مستضعفان به پیروزی رسید، افزود: اقشار و طبقات پایین جامعه همواره در عرصه ها و صحنه های مختلف این انقلاب پیشگام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره توجه ویژه ای به وضعیت محرومان داشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دهنده همان مسیر خطیر و ارزشمند هستند و همواره در سخنرانی های خود بر ضرورت رسیدگی به فقرا و اقشار آسیب پذیر جامعه تأکید دارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سازمان بهزیستی در کنار رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان نقش و رسالت بسیار مهمی در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه دارد، تصریح کرد: این سازمان حمایتی می تواند با اجرای برنامه های هدفمند در حوزه طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهمی در کاهش این آسیب ها ایفا کند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که جامعه امروز متأسفانه شاهد رشد و گسترش برخی آسیب ها و معضلات اجتماعی مهمی نظیر اعتیاد، طلاق و بدحجابی است، خاطرنشان کرد: این سازمان نیز در کنار دیگر بخش های فرهنگی کشور می تواند ضمن انجام کارهای مطالعاتی راهکاری مناسب برای کاهش و به حداقل رساندن این آسیب های مهم اتخاذ کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برنامه های اجرا شده در این حوزه به خوبی نتوانسته از رشد و گسترش این مشکلات اجتماعی بکاهد، تصریح کرد: متأسفانه هر یک از این سه معضل مهم اجتماعی بنیان خانواده را در کشورمان از درون متزلزل و نابود خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن نقش و جایگاه خانواده در نظام اسلامی است، بیان داشت: خانواده نقش نخست و مهمی را در تربیت و پرورش نسل های آینده کشور ایفا می کند و به همین دلیل دشمن در تلاش است با سست کردن بنیان خانواده از پرورش نسل متعهد و انقلابی برای آینده کشور جلوگیری به عمل آورد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت بنیه دینی و اعتقادی جامعه استفاده کنیم، افزود: در جامعه دینی که احکام قرآنی محور همه امور است نباید شاهد وجود و گسترش معضلات فرهنگی و اجتماعی باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به وظایف حمایتی سازمان بهزیستی در کنار دیکر سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: رسیدگی به امور افرادی که از وضعیت نامناسبی رنج می برند یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که یکی از مهم ترین امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان است، تصریح کرد: تشکیل سازمان هایی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به منظور حمایت و توانمندسازی قشرهای محروم و آسیب پذیر جامعه بوده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که سازمان بهزیستی یک مجموعه حمایتی است که خدمات ارزشمندی در حوزه پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی و آموزشی انجام داده است، خاطرنشان کرد: به حتم خدمات این سازمان در حوزه پیشگیری و آموزش نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه ایفا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که باید از توانمندی های موجود در جهت حفظ و ارتقای شاخص های سلامت و رفاه اجتماعی جامعه بهره گیریم، گفت: امروز حمایت، توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی گروه های هدف سازمان بهزیستی به طور یقین در تقویت بنیان خانواده ها و همچنین کاهش معضلات اجتماعی نقش آفرین خواهد بود.

وی به خدمات مشاوره ای سازمان بهزیستی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که امروز یکی از بهترین راه های کاهش آسیب های اجتماعی در کشور مشاوره به گروه های در معرض آسیب جامعه است، افزود: باید این خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف جامعه فراگیر شوند تا مردم به ویژه نسل جوان با آسیب های احتمالی آشنایی پیدا کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کارهای انسان دوستانه و خداپسندانه ای که کارکنان بهزیستی انجام می دهند دارای پاداش دنیوی و اخروی بسیاری است، گفت: خوشبختانه این سازمان با ارائه خدمات توانبخشی در رفع آلام مردم جامعه نقشی بی بدیلی ایفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود همچنین به خدمات انسان دوستانه سازمان بهزیستی به جامعه معلولان اشاره کرد و با بیان این که این اقدام این سازمان حمایتی بسیار ارزشمند و قابل تحسین است، گفت: امروز همه ما در برابر انسان های رنج دیده و مستضعف جامعه یک وظیفه انسانی و شرعی داریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در کنار حمایت های خود از گروه های هدف باید توانمند سازی را نیز در دستور کار خود قرار دهند، افزود: این سازمان ها باید با اجرای برنامه های مهارتی، گروه های هدف خود را در یک بخشی توانمند کنند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که توانمند ساختن گروه های هدف بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی موجود در جامعه را نیز کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: تحقق این امر به طور حتم بار مسؤولیت های این سازمان های حمایتی را نیز کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی کار خیر و کمک به دیگران در جامعه اسلامی را یک ارزش والا دانست و تصریح کرد: همه باید قدر این فرصت را بدانیم و در جهت تحقق آن گام برداریم چون هم دارای پاداش دنیوی و هم اخروی است./202/950/ب1

ارسال نظرات