۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۱۲۸۷۲
رییس مرکز فقهی جواد الائمه:

نجات انسان در دنیا و آخرت درگرو صداقت و راستگویی است

رییس مرکز فقهی جواد الائمه، با بیان این که همه منافع بشر در صداقت و راستی بوده و در این شک و تردیدی نیست، گفت: نجات انسان در همه مراحل زندگی درگرو راستی و صداقت است.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه، در گفتگو با برنامه روراستی صدای خراسان رضوی، با بیان این که همه منافع بشر در گرو صداقت و راستگویی است، گفت: نجات انسان در همه مراحل زندگی در گرو راستی و صداقت است همانطور که در روایت نیز النجاه فی الصدق بیان شده است.

وی با بیان این که طبع انسان راست کرداری و راست گفتاری را می پسندد، تصریح کرد: انسان وقتی از مادر متولد می شود، آنچه در درون او نهفته است راستی و صداقت است اما گاهی منافع مادی و دنیوی سر راه این صداقت را می گیرد و بشر فکر می کند اگر صادق و راستگو نباشد زودتر به منافع خود دسترسی پیدا می کند.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که گاهی بشریت تلاش می کنند تا به منافع شخصی، شهوی و انسانی دست پیدا کنند و در این راستا از هر راهی برای دستیابی به خواسته های درونی خود تلاش می کند، خاطر نشان کرد: در حقیقت این گونه افراد غافل از این هستند که صداقت آنان را زودتر به منافع نزدیک کرده و به سرمنزل مقصود می رساند.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که البته هر راستی را بسته به مصلحت نیز نباید گفت، اظهار کرد: صداقت همه جا بدین معنا نیست که هر آنچه در درون داریم برملا کنیم چرا که قلوب خزینه اسرارند اما اگر جایی احساس کنیم با صداقت و راستگویی به مقصد نمی رسیم و کارمان کند پیش می رود این تفکر کاملا غلطی است.

وی ادامه داد: بی شک همیشه در صداقت و راستگویی سرعت عمل است چراکه خداوند و اهل بیت صداقت را دوست دارند و توصیه کردند اگر می خواهید اعمال محبوبی در نزد خداوند انجام دهید صداقت و راستگویی از دسته آن اعمال هستند./864/ پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات