۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۱۳۵۳۷
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران:

حضرت معصومه مبلغ دین و مدافع ولایت بود

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران با بیان اینکه حضرت معصومه(س) مبلغ دین و مدافع ولایت بود، گفت: زنان باید با تاسی از بانوان صدر اسلام در برابر هجمه امروز دشمنان مدافع اسلام ناب باشند.
حجت الاسلام سید محمود مجد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مجد، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص اهداف هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به قم، گفت: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران با اهداف مختلفی همراه بود.

وی افزود: نخستین هدف حضرت معصومه(س) پس از دستور انتقال حضرت امام رضا(ع) به مشهد که توسط مامون صورت پذیرفت دیدار برادر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد در ادامه دومین دلیل این عزیمت با برکت را تبلیغ دین دانست و بیان داشت: برخی از زنان و بانوان بیوت ائمه اطهار(ع) از علم و دانش فراوانی برخوردار بودند حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) از برترین بانوان باکرامت، عالمه و دانشمند اسلام بودند لذا حضرت معصومه(س) با هدف تبلیغ دین مبین اسلام راهی این سفر سخت شدند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران ادامه داد: هدف سوم ایشان مربوط به سخت‌گیریهایی می‌شد که مامون عباسی نسبت به خاندان رسالت روا می‌داشت از این رو امکان دستگیری و آزار ایشان وجود داشت به همین خاطر حضرت معصومه(س) با عنوان زیارت حضرت رضا(ع) عازم سفر شدند.

وی با اشاره به بیمار شدن و وفات حضرت معصومه(س)، گفت: ایشان در شهر ساوه بیمار شدند و به دلیل بیماری در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفتند و امروز بارگاه منور ایشان زیارتگاه عاشقان و محبان اهل‌بیت(س) شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد درباره الگو پذیری دختران از شخصیت آسمانی حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: بانوان همانند مردان و در حد توان باید در امور سیاسی و اجتماعی فعال و موثر باشند همان گونه که بانوان بزرگ صدر اسلام همچون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) نیز با تمام توان خود از دین اسلام دفاع کردند امروز نیز زنان باید مدافع فرهنگ ناب اسلامی باشند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران ادامه داد: عملکرد حضرت معصومه(س) این را می‌رساند که انسان در هر شرایط و وضعیتی باید دست از تبلیغ دین، امر به معروف و نهی از منکر برندارد حضرت معصومه(س) درس شهامت، شجاعت و شرکت در مسائل سیاسی اجتماعی را به همه زنان جامعه و بلکه مردان جامعه می‌دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در روایت آمده است که چنان چه کسی حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند همانند آن است که حضرت فاطمه(س) را زیارت کرده است و در جای دیگر آمده  اگر کسی به زیارت حضرت معصومه(س) برود خداوند او را بر بهشت واجب می‌کند./813/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات