۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۱۳۹۲۵
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای طرح ارزیابی فرهنگ عمومی در خراسان شمالی

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: طرح ارزیابی فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده و به‌عنوان اولویت پژوهشی به سازمان برنامه‌ریزی اعلام شده است.
شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، امروز در پنجاه و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: کرامت و بزرگی و بزرگواری به‌خوبی در سبک و سیره این بزرگان تجلی پیدا کرده است.

وی با اشاره به شعار دهه کرامت امسال، اضافه کرد: شعار دهه کرامت امسال عبارت «در شادی اهل بیت شاد باشیم» است که این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا الگوبرداری از فضایل اخلاقی ائمه و رضایت‌مندی جز لوازم زندگی شاد و اسلامی محسوب می‌شود.

فرخنده که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم است، در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری در دهه کرامت، اظهار کرد: در این دهه جامعه فرهنگی و هنری به احترام امام رضا(ع) به پا می‌خیزند و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری را در استان و سطح کشور برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به رشد جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، افزود: معرفی سیره امام رضا(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی این استان به همت و حمایت مسئولان استانی برگزار می‌شود.

فرخنده با بیان اینکه برنامه‌های هفته کرامت سبب انسجام در برنامه‌های فرهنگی استان می‌شود، ادامه داد: در این راستا برنامه‌های متنوعی در استان پیش‌بینی و به دبیرخانه جشنواره ابلاغ شده است.

وی برگزاری جشن میلاد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مسابقه کتاب‌خوانی رضوی و کمپین‌های فضای مجازی به مناسبت دهه کرامت و روز دختر را ازجمله اقدامات اهالی فرهنگ و هنر استان در این دهه ذکر کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: طرح ارزیابی فرهنگ عمومی تصویب رسیده و به‌عنوان اولویت پژوهشی به سازمان برنامه‌ریزی استان اعلام شده است.

فرخنده همچنین با اشاره به تدوین سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، ادامه داد: در قالب این سند موضوع احداث باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در دست پیگیری است.

امیرحسین آذردشتی، مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به هجمه رسانه‌های دشمنان علیه نهاد خانواده، اضافه کرد: افزون بر این شبکه‌های اجتماعی و استفاده نادرست از این ابزارها سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق در جامعه می‌شود.

وی افزایش سواد رسانه‌ای و کنترل محتوای مصرف را راهکار مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمنان دانست و گفت: باید آموزش حیات طیبه و افزایش سواد رسانه‌ای در دستور کار نهادها و مسؤولان فرهنگی قرار گیرد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات