۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۵۱۴۹۶۲
امام جمعه ورامین:

مهمترین انگیزه در مسیر خودسازی کسب رضای الهی است

امام جمعه ورامین با بیان اینکه انسان در همه حالات باید خود را در محضر خداوند ببیند، گفت: مهمترین انگیزه در مسیر خودسازی کسب رضای الهی است.
محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین و نماینده ولی فقیه شهرستان ورامین، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در بیت وی برگزار شد، گفت: طلیعه ماه ذی‌قعده منتسب به خواهر و برادری است که کشور ایران مفتخر به وجود پربرکت ایشان و متنعم از این فیض بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) تنها فرزند ذکور امام رضا(ع) است، ابراز کرد: خداوند نسل امامان معصوم(ع) را پس از شهادت امام رضا(ع) در نسل امام جواد(ع) قرار داده است.

آیت الله محمودی گلپایگانی با استناد به روایتی از امام جواد(ع)، بیان داشت: حضرت می‌فرمایند: صبر را در زندگی تکیه‌گاه خود قرار دهید؛ اگر انسان در همه عرصه‌های زندگی‌ صبور نباشد نمی‌تواند از دریای پرتلاطم دنیا عبور کرده و به مقصدی امن دست یابد.

امام جمعه ورامین هوای نفس را دشمن‌ترین دشمنان انسان بیان کرد و گفت: تنها هدف هوای نفس گمراه کردن انسان از مسیر الهی است. یکی از مهمترین خطراتی که انسان را در دنیا تهدید می‌کند حب جاه و مقام است و از مهمترین دلایل به شهادت رساندن امامان معصوم(ع) نیز همین مساله بیان می‌شود.

نماینده ولی فقیه شهرستان ورامین در خصوص شیطان که از دشمنان انسان است، عنوان کرد: ابلیس به عزت و جلال الهی قسم یاد کرده تا با گمراه کردن انسان‌ها، آنان را از مسیر الهی منحرف کند بنابراین تنها انسان صابر می‌تواند در برابر وسوسه‌های هوای نفس و شیطان رجیم استقامت داشته باشد و از راه راست گمراه نشود.

وی صبر را لنگر کشتی ایمان بیان کرد و اظهار داشت: انسان مومن با توجه و تکیه بر صبر ایمان خود را در دریای پر تلاطم دنیا ثابت و محفوظ می‌دارد.

آیت الله محمودی گلپایگانی با تاکید بر اینکه انسان در همه حالات باید خود را در محضر خداوند ببیند، عنوان کرد: امام جواد(ع) می‌فرمایند: شهوات خود را دور بریز چرا که شهوت انسان را به خطا و عقل او را به عدالت دعوت می‌کند؛ انسان باید به این نکته که او هرگز از خداوند جدا نمی‌شود توجه ویژه داشته باشد.

امام جمعه ورامین در پایان خاطر نشان کرد: کسب رضایت الهی مهمترین انگیزه در مسیر خودسازی است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات