۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۱۵۴۶۴
معاون فرهنگی اوقاف بندرعباس خبر داد؛

راه اندازی انجمن یاوران وقف در استان هرمزگان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف بندرعباس از راه اندازی انجمن یاوران وقف در استان هرمزگان خبر داد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ وقف در استان نیازمند تبلیغ است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حیدری معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در مراسم غبارروبی امامزاده سیدمظفر(ع) که امروز به مناسبت دهه کرامت برگزار شد گفت: مرقد مطهر ائمه اطهار(ع) در گوشه و کنار کشور ایران اسلامی به عنوان اماکن و بقاع متبرکه پناهگاهی برای مردم آن منطقه است.

وی افزود: با توجه به وجود مشکلات در زمینه های مختلف در کشور، بقاع متبرکه بهترین و امن ترین مکان برای نجوای مردم با حضرت حق  و اهل بیت(ع) است و امامزاده سیدمظفر نیز از این حیث مستثنی نبوده و امروز میزبان خیل عظیمی از مردم عاشق اهل بیت صمت و طهارت از استان و سراسر کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف بندرعباس با اشاره به معجزات امامزاده سیدمظفر(ع) تصریح کرد: با متوسل شدن مردم به این امامزاده(ع) معجزات زیادی رخ داده است، امامزاده سیدمظفر(ع) با چهار واسطه منتسب به امام موسی بن جعفر بوده و از نوادگان ایشان است، عشق و دلباختگی مردم به امامزاده سیدمظفر(ع) نشان از ارق معنوی بالای مردم نسبت به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: اصناف هرمزگان در زمینه های معنوی و انجام کارهای خیر پیشقدم بوده و هستند، حضور این مجموعه در تمامی ابعاد اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تقدیم 10 هزار شهید، جانباز و آزاده از انجمن اصناف کشور، حضور فعالانه در احداث مساجد و حسینیه ها در استان هرمزگان نشان دهنده ارق بالای این مجموعه در زمینه توجه به معنویات است.

فرهنگ وقف در استان هرمزگان نیازمند تبلیغ است

وی تصریح کرد: طبق دستور سازمان اوقاف مقرر شده از وجود اصناف و بازاریان با توجه به محبوبیتی که در بین مردم و سایر اقشار دارند در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف استفاده کنیم، امروزه فرهنگ وقف در استان هرمزگان نیاز تبلیغ بوده و این حرکت خداپسندانه باید روند رو به رشدی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف بندرعباس، فقر را مادر تمامی مشکلات و معضلات اجتماعی خواند و گفت: کاهش و رفع آسیب های اجتماعی نیازمند توجه و اهتمام ویژه در جهت رفع فقر و نیازمندی هاست، اصناف می توانند کمک شایانی به این مقوله کنند.

حجت الاسلام حیدری از راه اندازی انجمن یاوران وقف در استان هرمزگان خبرداد و گفت: اصناف و بازاریان در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند تا مشکلات عدیده ای همچون هزینه بالای بیماران صعب العلاج، رفع مشکلات دانش آموزان نیازمند در فصل بازگشایی مدارس و ... برطرف شود.

وی با اشاره به نقش مهم موقوفات در رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان گفت: موقوفات مرحوم ناصری در استان هرمزگان حرف اول را می زند و درآمد بسیار بالایی دارد اما نیات مختلفی همچون روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم و صفر و دیگر ماه های سال در مکان های مشخص را دارد و نمی توان در حوزه های دیگر هزینه کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف بندرعباس در پایان بیان کرد: سازمان اوقاف بر اساس وظیفه ذاتی خود موظف است تا درآمد حاصل از موقوفات را در زمینه نیات واقفان انجام دهد، بنابراین برای ساخت مساجد و کمک به بقاع متبرکه و همچنین رفع مشکلات نیازمندان در سطح استان نیازمند یاری اصناف و بازاریان هستیم./۸۵۱/پ202/ب1

ارسال نظرات