۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۱۵۹۵۴

اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی در شوش برگزار شد

اختتامیه جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی با حضور مسؤولان و شاعرانی از ایران و برخی کشورهای اسلامی در جوار مقبره دعبل خزاعی در شوش برگزار شد. 
جشنواره شعر رضوی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی در حرم دعبل خزاعی با دریافت 235 اثر از کشورهای لبنان، بحرین، عراق، یمن، سوریه، کویت، امارات و نیز کشور ایران در جوار آرامگاه شاعر نامی اهل بیت(ع) دعبل خزاعی در شهرستان شوش برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی اظهار داشت: این جشنواره از جمله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که امسال برای هشتمین بار و با کیفیت بهتر برگزار و مورد استقبال بسیاری از  شاعران داخلی و خارجی شد.

این مقام مسؤول با تشریح بحث داوری آثار جشنواره، ابراز داشت: آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال و از سوی هیأت داوران استاد ادب عرب، مورد داوری قرار گرفته است

محمد جوروند در ادامه به اجرای نمادین ورود امام رضا(ع )به خوزستان، بیان داشت: استقبال از کاروان نمادین امام رضا(ع) روز پنجم مرداد ماه با حضور استاندار خوزستان در خرمشهر برگزار شد که مردم حضور پرشوری در آن داشتند.

وی درباره بخش‌های گوناگون این جشنواره و کشورهای شرکت کننده، گفت: با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره هدایا نیز نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرد و کیفیت آثار منتخب از نظر ادبی در سطح بالایی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان تصریح کرد: از تمامی مسؤولان و افرادی که برای برگزاری این جشنواره همکاری کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

درادامه نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تبریک برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی یادآور دعبل خزاعی یکی از مطالبات جهان اسلام در حوزه اهل بیت (ع) بود که محقق شده است.

سید راضی نوری گفت: به برکت انقلاب اسلامی، زمینه‌های آشنایی مردم با فرهنگ اهل بیت فراهم شد و دهه کرامت، فرصت مناسبی است که مردم با امام رضا(ع) آشنایی بیشتری پیدا و این فضای معنوی را ایجاد کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: در خوزستان، برجستگی‌هایی وجود دارد که کم نظیر است و آن به برکت این شهر تاریخی قدمگاه و دروازه ورود امام رضا(ع) به ایران است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حرم علی بن مهزیار در اهواز و دعبل خزاعی شاعر اهل بیت در شوش دو مکانی هستند که فضای معنوی و جایگاه ویژه‌ای به استان ولایت مدار خوزستان داده است.

نوری در پایان گفت: هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی بی‌شک اثرگذاری بسیار زیادی در حوزه فرهنگی و ادبی به دنبال دارد و باید از تمامی برگزار کنندگان این جشنواره تشکر کنیم.

بر اساس این گزارش، در این آیین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، پیام ارسالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با این جشنواره را قرائت کرد.

گفتنی است، هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است و این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت در استان خوزستان برگزار شد

همچنین، این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی است

لازم به ذکر است، مراسم افتتاحیه این جشنواره در شهرستان کارون و اختتامیه آن شامگاه چهارشنبه در شهرستان شوش در کنار مرقد دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) برگزار و در پایان از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد./9453۱۰۱/ب۱

ارسال نظرات