۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۱۶۵۰۸
عضو جامعه روحانیت مبارز تبیین کرد؛

ضرورت سخاوت و بخشندگی برای صیانت از آبروی نیازمندان

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت یاری نیازمندان، گفت: یک پنجم درآمد خود را به عنوان خمس به فقرا و مستضعفین بدهید تا آنان نیز بتوانند آبرومندانه زندگی کنند که این دستور ائمه اطهار است.
حجت الاسلام محمدتقی عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به ضرورت یاری نیازمندان گفت: پاک ترین پول و یک پنجم درآمد خود را به عنوان خمس به فقرا و مستضعفین بدهید تا آنان نیز بتوانند آبرومندانه زندگی کنند که این دستور ائمه اطهار است.

وی با بیان این که مامون امام رضا(ع) را غریبانه دفن کرد اما سیره این امام همام آنقدر بلند بود که امروز همچون خورشیدی در سراسر دنیا می درخشند و از جای جای جهان اسلامی برای زیارت ایشان می آیند، تصریح کرد: پس از شهادت امام رضا(ع) مامون جفای زیادی در حق علی بن موسی الرضا(ع) کرد اما قبر مطهر این شهید راه خدا، امروز همچون خورشید می درخشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اگر کسی برای خداوند کاری انجام دهد، خداوند در حق او جبران می کند و این قانون و سنت تثبیت شده الهی است، خاطر نشان کرد: حضرت ابوالفضل در بیست سالگی ازدواج کردند و خداوند متعال به ایشان پسری به نام عبید الله داد که نزد ام البنین ماند و علامه مجلسی در وصف او چنین نوشته که او 98 سال عمر کرد.

حجت الاسلام عبدوس ادامه داد: شیخ صدوق این چنین می گوید که نوه های عبید الله از علمای بزرگ شدند و او تا زمان هارون الرشید زنده بود که وقتی مجلسی می آمد همه از او به بزرگی یاد می کردند و خداوند متعال اینگونه جبران می کند.

وی با بیان این که خداوند متعال بخشنده و غفار بوده و اگر بندگان کاری برای حفظ آبروی دیگری انجام دهند، در حقشان آنگونه که نمی دانند و از جایی که غافلند جبران می کند، اظهار کرد: همه باید این را بدانند که هر کس به مقام، منصب و جایگاهی رسیده از بندگی خداوند بوده و آنچه که نزد خداوند ماندگار تر است همین اعمال خیر و پسندیده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که هر کس دنبال شیطان برود ضرر کرده اما هر کس به دنبال خداوند متعال و عمل به احکام و دستورات دینی برود برد کرده و برنده در معامله با حق است، گفت: نسل جوان ما بدانند که خداوند متعال در برابر هر قدم خیر آنان، عمل نیکشان را چندین و چند برابر کرده و از جایی که نمی دانند پاداش می دهد.

حجت الاسلام عبدوس این سنت پسندیده الهی را سنت جبران همیشگی و غیر قابل تغییر دانست و ابراز کرد: جعفر بن ابی طالب وقتی از حبشه بازگشت سوغاتی آورد که به رسول خدا(ص) داد، رسول خدا(ص) آنرا فروخت و قریب هزار سکه به دست آمده را به فقرا و مستضعفین عطا کرد که این سیره و سنت باید الگوی همه بندگان الهی باشد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات