۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۱۶۶۸۳
معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام:

مهمترین راه کسب بصیرت رعایت تقوای الهی است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام گفت: یکی از مهمترین راه های کسب بصیرت رعایت تقوای الهی است و خدواند وعده داده که هر کسی تقوا پیشه کند راه های تشخیص حق از باطل را به وی عنایت خواهد کرد.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه های علمیه استان ایلام، ظهر امروز در جمع بسیجیان این شهر در مسجد علی بن ابی طالب(ع) اظهار داشت: بدعت یعنی نو آوری در دین و لباس حق بر تن باطل پوشاندن.

وی افزود: پاره ای از  افراد که در مقایسه با دیگران هوش بیشتر و موقعیت اجتماعی برتری دارند، برای تحقق هوس های خویش و رسیدن به ریاست و موقعیت های برتر اجتماعی با اسم دین سعی در منحرف کردن مردم هستند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی باید دین محور پیوند و روابط بین مسلمانان باشد و افراد زیر سایه آن و برای حمایت از دین و تقویت و اجرای ارزش های الهی در کنار هم باشند ولی هنگامی که بدعت ایجاد شد تمام این پیوندها حول محور باطل شکل می گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: اگر باطل با پوشش حق عرضه نمی شد کسانی که جویای حق هستند، فریب نمی خوردند و در دام باطل گرفتار نمی شدند، اما تمام تلاش بدعت گذاران این هست که حق خالص عرضه نشود تا بتوان آن را نقد کرد و در دل مردم بر اساس منافع شبهه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: هدف فتنه گران در آمیختن حق با باطل است تا بتوان باطل را با پوشش زیبای حق به دیگران عرضه کنند و همین سبب می شود عموم ظاهر قضیه را که لباس حق است، ببینند ولی درون و باطن فاسد و خبیث که سراسر باطل است را نتوانند مشاهده کنند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه داشتن بصیرت برای دیدن درون باطل تنها راه نجات است، گفت: افراد با هوش، بصیر و حق جو که در سایه عنایت و لطف خدا راه نجات و رستگاری را دنبال می کنند از ورای ظاهر بدعت ها و اندیشه های باطل، باطن فاسد و آلوده آنها را می ببینند و در نتیجه از دنبال و پیروی کردن از آنها خودداری می کنند.

این مدرس حوزه با اشاره به راه های کسب بصیرت تاکید کرد: یکی از مهمترین راه های کسب بصیرت رعایت تقوای الهی است و خدواند وعده داده که هر کسی تقوا پیشه کند راه های تشخیص حق از باطل را به وی عنایت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: در عصر ما با توجه به انتشار سریع اطلاعات و نقشه های بسیار زیاد دشمن می طلبد با کسب بصیرت برای خود و بصیرت افزایی در جامعه از اجرا شدن اهداف شوم دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی جلوگیری کنیم و همیشه پاسدار این انقلاب و خون شهدا باشیم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات