۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۱۷۴۳۸
آیت الله مظاهری:

غیر شیعه شأنیت درک مقام اهل بیت را ندارد

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: ائمه معصوم(ع) برطرف کننده غم و غصه ها هستند و یکی از دلایلی که سفارش شده است به ایشان متوسل شویم همین است؛ غیر از شیعه کسی این مسائل را بلد نیست البته در شأنش نیست که بداند چون امیر مؤمنان(ع) واسطه فراگیری این مسائل برای ما هستند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: به توجهات امام عصر(عج) نیاز داریم.

وی در ابتدا افزود: القابی که برای حضرت ولی عصر(عج) مطرح شده است جزء عقاید شیعه است و اگر کسی به این القاب اعتقاد نداشته باشد اصلاً شیعه نیست؛ شیعه معتقد است اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند و هر نعمتی که قرار است از سوی پروردگار به عالم امکان برسد از از طریق این بزرگواران نازل می شود.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، اگر زمین از حجت الهی خالی شود اهلش را در خودش فرو می برد؛ خداوند اراده کرده است که وجود حجت های الهی همانند نظری که خودش بر عالم دارد سبب ادامه حیات برای عالم شود؛ انسان قدرت دارد هر چه را می خواهد در ذهنش خلق کند و هرگاه توجهش را از مخلوق ذهنی اش بردارد آن را معدوم کند و این قدرت برای خداوند و حجت های الهی برای عالم امکان، وجود دارد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این فراز از دعای جامعه کبیره که می فرماید، بکم فتح الله و بکم یختم و بکم ینزل الغیث، اذعان کرد: همه اتفاقات عالم با اراده الهی محقق می شود و در این زمینه حجت های الهی و خودِ انسان واسطه هستند؛ زیارت جامعه کبیره که علامه مجلسی می گوید خدمت امام زمان(عج) رسیدم و ایشان راجع به زیارت جامعه کبیره فرمودند، نِعم الزیارة یعنی خوب زیارتی است، شاهد بسیار خوبی است برای تأثیر حجت های الهی در اتفاقات عالم هستی.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: فیوضات الهی دائماً در حال نزول است و تنها کسانی از آن بی بهره هستند که خودشان قطع کننده باشند.

وی در ادامه گفت: امام معصوم(ع) برطرف کننده غم و غصه ها هستند و یکی از دلایلی که سفارش شده است به ایشان متوسل شویم همین است؛ غیر از شیعه کسی این مسائل را بلد نیست البته در شأنش نیست که بداند چون امیر مؤمنان(ع) واسطه فراگیری این مسائل برای ما هستند؛ پیامبر(ص) بارها و بارها روی منبر می فرمودند، اگر کسی بمیرد و امامش را نشناسد به کُفر مرده است یا می فرمودند کسی که امامش را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این نیاز داریم به حضرت ولی عصر(عج) توجه کنیم، ابراز کرد: حضرت ولی عصر(عج) از این که شیعیان به فکرشان نیستند گله مند هستند؛ مرحوم آیت الله وحید بهبهانی از مراجع بزرگ تقلید می گوید امام زمان(عج) را در حرم امام حسین(ع) زیارت کردم و خطاب به ایشان عرضه داشتم چرا ظهور نمی کنید، ایشان فرمودند کسی من را نمی خواهد، سپس گوش  بصیرت به من عطا فرمودند طوری که صدای همه زائران را می شنیدم سپس متوجه شدم هر کس برای دردهای خودش به زیارت آمده است و کسی به امام زمان(عج) توجه ندارد./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات