۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۲۰۱۳۳
در حاشیه جلسه هیات دولت؛

محمودی: تامین برق صنایع کوچک و بزرگ انجام می شود/مصرف برق کاهش یافته است

سرپرست وزارت نیرو در مورد تامین برق صنایع گفت: ما باید در مکان هایی که امکان تامین برق فراهم باشد یا خیر؟ برق مورد نیاز صنایع را تامین کنیم، از این رو حتی اگر صنایع کوچک و کارگاهی هم برق نداشته باشند با مولدهای کوچک؛ برق موردنیاز خود را تامین می کنند.
برق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ستار محمودی صبح امروز چهارشنبه (1 شهریور ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد مشکلات پیرامون موضوع تامین صنایع آب و برق گقت: باتوجه به ضوابط قانونی و بخش نامه ها؛ وزارت نیرو باید به تامین برق شهرک‌ها و مراکز صنعتی کمک کند.

وی ادامه داد: پیرو این موضوع ما باید در مکان هایی که امکان تامین برق فراهم است وزارت نیرو برق مورد نیاز صنایع را تامین می‌کند، اما در مکان هایی که امکان تامین برق وجود ندارد طی قراردادهای دو جانبه‌ای که میان صنعت و تولید کننده منعقد می‌شود وزارت نیرو درباره خطوط انتقال اقدامات مورد نظر را انجام خواهد داد.

سرپرست وزارت نیرو در مورد اینکه تفاهم نامه ها در صنایع بزرگ وجود دارد، یادآور شد: اگر امروز مورد خاصی دیده شود حتما برای صنایع کوچک است و در مورد این صنایع نیز چنانچه ظرفیت‌های لازم وجود داشته باشد برق مورد نیاز تامین خواهد شد و اما اگر ظرفیت‌ های لازم وجود نداشته باشد استفاده از روش دوم امکان پذیر است.

محمودی تاکید کرد: چنانچه صنایع کوچک و کارگاهی برق نداشته باشند با مولدهای کوچک؛ برق موردنیاز خود را تامین می کنند.

وی در رابطه با انتقاد نسبت به تامین برق برخی صنایع نیز تصریح کرد: در فصل تابستان ممکن است به دلیل شرایط خاص مصرف برق در کل کشور با هماهنگی صنایع؛ میزان مصارف برق به اولویت‌های مشخص شده در ساعاتی از روز اختصاص یابد.

سرپرست وزارت نیرو اضافه کرد: در فصل جاری ظرفیت تامین برق متناسب با نیازهای مصرفی است، البته امکان دارد در برخی جاها که شبکه ‌های داخلی از مصرف اشباع باشند تنگناهایی وجود داشته باشد، با این وجود امروز میزان مصرف برق از پیک ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات به حدود ۵۳ هزار مگاوات رسیده است، این امر بدان معناست که سوپاپ اطمینانی برای انجام مانور بیشتر در شبکه‌ها وجود دارد.


محمودی بیان کرد: امید است طی بیست روز آتی از مصرف پیک تابستان عبور کنیم، در همین رابطه از مردم خواستاریم که براساس دستورالعمل‌های اعلامی در مصرف برق مراعات لازم را داشته باشند./۸۱۶/۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات