۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۲۰۶۷۹
رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا:

گاهی مشاوره صحیح به مردم موجب احیای زندگی آنها می شود

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به آیات قرآن، مشاوره صحیح بر اساس مبانی دینی به مردم را موجب احیاء زندگی و حیات معنوی آنها دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت خواهران طلبه در مشاوره علمی به بانوان تأکید کرد.
حجت الاسلام محمد علی نجفی رییس مرکز مشاوره صدرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  نخستین دوره آموزش تربیت مربی سبک زندگی اسلامی با عنوان «زندگی به رنگ خدا» ویژه طلاب خواهر برگزیده سراسر کشور صبح امروز در سالن همایش های آستان امام زاده سید علی(ع) قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام محمد علی جمشیدی رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا و از اساتید دوره زندگی به رنگ خدا در این همایش با بیان این که جامعه امروز از یک طلبه و روحانی انتظارات زیادی دارد، اظهار داشت: شاید در گذشته دور همین که طلبه قرآن خواندن بلد برای او کفایت می کرد به مرور زمان لزوم دانستن احکام، تاریخ اسلام و سیاست نیز اضافه شد ولی امروز نیازها به مراتب گسترده تر شده است.

وی افزود: هنوز روحانیت در بین مردم از جایگاه مقدسی برخوردار است و از ما بسیاری از اوقات در مورد دین، اعتقادات، اخلاق و مسائل خانوادگی سؤال می کنند، از این رو به فکر افتادیم با تربیت خواهران طلبه و استفاده از ظرفیت آنها در بقاع متبرکه گامی در جهت مشورت دهی بهتر مردم بویژه بانوان برداریم.

رییس مرکز مشاوره اسلامی صدرا با بیان این که خلأهای زیادی در زندگی مردم وجود دارد که باید پرشود، اظهار داشت: البته اگر کار مشاوره به صورت تخصصی صورت بگیرد، در فضای مشاوره و راهنمایی، احیاء نفوس صورت می گیرد و به تعبیر قرآن احیای یک نفر به منزله زنده کردن همه خلائق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اثرات بقاع مقدسه نیز برکسی پوشیده نیست و شاید صحبتی که در این مراکز با چند دقیقه در مردم اثر بگذارد با چندین جلسه در کلینیک قابل تفهیم برای مردم نباشد ولی تأثیر گذاری زیاد به شرط توانایی کافی مشاوره دهنده است.

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به اساتید این دوره خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در این دوره به تدریس می پردازند همه اساتید سطوح عالی حوزه هستند که مدرک ارشد یا دکتری روانشناسی نیز داشته و از تجربه بالایی برخوردار هستند و مباحث سه گانه مشاوره مهارت های زندگی، مشاوره خانواده و ازدواج و همچنین مشاوره تربیت فرزند را آموزش می دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر سه مهارت مکمل یکدیگر هستند ولی در این دوره با توجه به استعداد و علائق طلاب، در هریک از گروه های سه گانه تقسیم بندی شده اند و در آینده دوره های بعدی را تکمیل می کنند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات