۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۲۱۳۸۱
آیت الله قرهی:

مهم ترین دشمن انسان نفس است

آیت الله قرهی گفت: دشمن ترین دشمنان انسان نفس اوست که در بین سینه او قرار گرفته و نفس اماره نام دارد، انسان هم از درون هم از بیرون دشمنی از خود دارد.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی امروز در جلسه درس تفسیر که در مسجد امام حسن مجتبی برگزار شد، گفت: وقتی انسان الهی شود خداوند پناهگاه حقیقی او می شود.

وی افزود: وقتی انسان به زمین هبوط کرد، خداوند خطاب به او فرمود که برخی از شما باهم دشمن می شوید، بنابراین از جمله گرفتاری های بزرگانشان دشمنی آنها نسبت به یکدیگر است.

آیت الله قرهی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: دشمن ترین دشمنان انسان نفس اوست که در بین سینه او قرار گرفته و نفس اماره نام دارد، انسان هم از درون هم از بیرون دشمنی از خود دارد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: بر اساس آیات قرآن کریم اگرچه شیطان در وجود انسان وسوسه می کند اما برای جنود خود از انسان های دیگر هم استفاده می کند.

آیت الله قرهی با بیان اینکه در سوره ناس ابتدا از جن نام می برد، گفت: شیطان از جنس جن و وسوسه گر است اما بر انسان تسلط ندارد، تسلط او حتی بر اشرار و مفسدین ظاهری است.

وی با بیان اینکه در عالم دو نوع سلطنت داریم، ابراز کرد: یک سلطنت مطلق خداوند بر عالم و مخلوقات است و دیگری همان اختیار است که خداوند در دنیا برای مدتی به او عطا کرده و بعد از مرگ از او خواهد گرفت.

موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) اظهار داشت: گاهی برخی انسان ها اختیار خود را به دیگران می سپارند اما مومنان حقیقی اختیار خود را به خداوند می سپارند.

آیت الله قرهی تصریح کرد: وسوسه های شیطانی از طریق خوب جلوه دادن بدی ها است، سامری برای گمراهی قوم بنی اسراییل، به آنان چنین جلوه داد که خداوند در گوساله متجلی شده است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات