۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۵۲۱۸۴۰
قائم مقام توليت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

پيگيري و اجرای ملزومات مرجعيت علمي مشهد در جهان

قائم مقام توليت آستان قدس رضوی گفت: ظرفيت و زيرساخت هاي موجود مشهد مقدس با وجود بارگاه منور و ملكوتي امام رضا(ع) قابليت تبديل شدن به مرجعيت علمي در جهان را دارد که اين مهم در آستان قدس رضوي با جديت در حال پيگيري است.
بختیاری قاسم مقام آستان قدس

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد سيد مرتضی بختياری در بازديد از پروژه بزرگ احداث مخازن كتابخانه مركزی حرم مطهر گفت: گنجينه ها و كتاب های خطی و نفیسی که در كتابخانه ها و موزه های آستان قدس رضوی وجود دارد در جهان بی نظير است و ايجاد فضاهای مناسب برای عرضه و در اختيار قرار دادن آنها به مراجعان و محققان از مهمترين رسالت های تعريف شده در دوره جديد است.

وی باشاره به تاكيدات توليت آستان قدس رضوی در ايجاد معاونت علمی و توسعه خادمياران علمی و تخصصی تصريح كرد: علم منهای خدا و فرهنگ دینی، آتش جان بشریت است و حريم علمی عالم آل محمد(ص) بهترين مكان ها برای کسب علم و معرفت است. 
 بختیاری اظهار کرد:‌ در منشور ٧ گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ويژه ای به حفظ و صيانت از ميراث گرانبهای هنر و معماری اصيل اسلامی و ايرانی و توسعه فعاليت های فرهنگی با بهره گيری از نخبگان شده است.
وی گفت: كتابخانه آستان قدس رضوی از گنجينه های بی نظير جهان اسلام محسوب می شود و ايجاد و احداث فضاهايی جديد برای توسعه خدمات آن  به محققان، دانشجويان و مراجعان الزامی است. 
قائم مقام توليت آستان قدس رضوی گفت: وظيفه اي خطير و حساس در دوره جديد برای سازمان فرهنگی و موسسات وابسته تعريف شده است كه اميدواريم برای تحقق اهداف از هيچ كوششی فروگذار نكنند.
شايان ذكر است طرح توسعه مخازن كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی با زيربنای ١١ هزار متر مربع و در ٣ طبقه اجرا شده كه در مراحل نهايی كار قرار دارد./۹۷۰۵/د
۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات