۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۲۳۰۶۸
تولیت مسجد مقدس جمکران:

نظام اسلامی بر پایه اعتقاد به امام زمان قوام پیدا می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که نظام اسلامی بر پایه اعتقاد به امام زمان(عج) قوام پیدا می کند، مطالعه و روشنگری مباحث مهدویت در جوامع را از وظایف طلاب و روحانیان برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت که امشب در این مرکز برگزار شد، بر اهمیت تبیین مسائل مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر اعتقاد به امام زمان(عج) وجود نداشته باشد، نائب امام زمان(عج) معنایی نخواهد داشت و اگر نائب امام زمان(عج) درست معنا نشود، نظام اسلامی معنایی نخواهد داشت؛ به بیان دیگر نظام اسلامی بر پایه اعتقاد به امام زمان(عج) قوام پیدا می کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که در دنیا معجزات فراوانی رخ می دهد، اظهار داشت: یکی از معجزات که به نظر بنده از معجزه رد شدن بنی اسرائیل از نیل هم شگفت‌آورتر است، جنگ 33 روزه لبنان است؛ استکبار جهانی در جنگی نابرابر و تمام عیار قصد نابودسازی حزب الله لبنان را داشت که با عنایات حضرت ولی‌عصر(عج)  سرانجام حزب الله به طرز شگفت‌انگیزی پیروز شد.

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان از قدرت معنوی و نیت الهی برخوردار بود، اما رژیم صهیونیستی که از درک آن بی بهره بود با خود گمان می کرد که با قدرت های مادی و اسلحه های بی‌شمار می تواند بر حزب‌الله غلبه کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: در دیداری که با سیدحسن نصرالله داشتم، وی گفت «در جنگ 33 روزه ما در موقعیتی قرار گرفتیم که امیدی به پیروزی وجود نداشت؛ در همان ساعات پایانی نامه دوم رهبر معظم انقلاب به دستم رسید و مضمون آن این بود که ایشان فرموده بودند من برای شما و پیروزی شما رفتم به مسجد جمکران، نماز امام زمان(عج) خواندم و به ایشان متوسل شدم، شما مطمئن باشید که پیروزید؛ این نامه را میان فرماندهان پخش کردیم و به یک باره همه چیز تغییر یافت و ما پیروز شدیم».

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که در همه عرصه ها و صحنه ها مجرای فیض الهی، امام زمان(عج) است، عنوان کرد: در دنیایی که هم‌اکنون در نبرد اعتقادی به سر می برد، طلاب و روحانیون وظیفه دارند با مطالعه و روشنگری مباحث مهدویت در جوامع، زمینه ظهور مهدوی را فراهم کنند.

وی با بیان این که عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است، ابراز داشت: قرار است روز عید غدیر کاروان شادی به صورت خودجوش راه بیفتد و مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) را تا مسجد مقدس جمکران راهپیمایی کند؛ بسیاری از بزرگان و علما همراهی و موافقت خود را برای برپایی این مراسم باشکوه اعلام کرده اند؛ بنابراین امید می رود همه ما در این راهپیمایی عظیم شرکت کنیم تا برای عرض تبریک و بیعت با امام زمان(عج) رهسپار مسجد مقدس جمکران شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در پایان تأکید کرد: یک کار پژوهشی که مسجد مقدس جمکران و یا مرکز تخصصی مهدویت می تواند آن را انجام دهد این است که «رابطه انقلاب اسلامی و مسأله ظهور» را از دیدگاه امام راحل تبیین کنند؛ امام خمینی(ره) در سخنانی «بیداری ملت ایران» را از نشانه های ظهور مهدوی دانسته اند که این سخن بسیار جای تأمل دارد و امید است طلاب و روحانیان در این زمینه کار پژوهشی انجام دهند، چراکه به دلیل تنوع و احساس نیازی که امروزه به این مسأله می شود، مورد استقبال جامعه واقع خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از حجج اسلام علی رضایی و مهدی صفری از دانش آموختگان مرکز تخصصی مهدویت تجلیل شد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات