۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۲۳۰۹۶
با حضور وزیر اطلاعات:

مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام عباسی در میناب برگزار شد

​مراسم سالگرد ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام عباس عباسی نماینده فقید مردم هرمزگان در مجلس با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در میناب برگزار شد شد.
مرحوم عباسی مراسم گرامیداشت مراسم گرامیداشت مراسم گرامیداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مراسم سالگرد ارتحال مبارز نستوه مرحوم حجت‌الاسلام عباس عباس نماینده فقید مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر امام جمعه میناب، جاسم جادری استاندار هرمزگان، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مسؤولان استانی و شهرستانی، روحانیون و دیگر اقشار در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان میناب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام غفوری از همرزمان مرحوم عباسی با اشاره به شخصیت و ویژگی های اخلاقی این مبجاهد مبارز با اشاره به حدیثی از امير المؤمنين على بن ابيطالب(ع) پیرامون نیکوکاری گفت: مولای متقیان فرموده است: «اَلْمُحْسِنُ حَيٌّ وَ إِنْ نُقِلَ إِلَى مَنَازِلِ اَلْأَمْوَات» نیکوکار زنده است گرچه او را به خانۀ مردگان ببرند، بنابراین مرحوم عباسی مصداق بارز این حدیث گهربار است.

وی در ادامه، مرحوم عباسی را جزء خواص بابصیرت خواند و افزود: ایشان زنده هستند؛ چرا که فکر و اندیشه و موضع به حق شان زنده است.

حجت الاسلام غفوری در ادامه به دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی با خانواده های داغدار دانش آموزان جان باخته در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده داراب اشاره و تصریح کرد: والدین داغدار در این دیدار از مشکلات مدارس شهرستان میناب گفتند و حرفی از مشکلات زندگی خود نزدند و این خیلی زیبا بود.  

وی به بیان خاطره ای از مرحوم عباسی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت و گفت: خاطره های بسیاری از مبارزات این مرحوم دارم اما جالب ترین خاطره این است که در تدارک برگزاری راهپیمایی بزرگ بودیم و از مرحوم عباسی خواستیم شعارهایی را آماده کند و ایشان شعارهای جالبی را طرح کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات پیرامون شخصیت مرحوم حجت الاسلام عباسی به ایراد سخت پرداخت.

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام عباسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مجلس اول پس از انقلاب اسلامی و نماینده مردم بندرعباس و حوزه مرکزی هرمزگان در مجالس سوم و چهارم و پنجم بود که منشا خدمات فراوانی برای مردم این استان در حوزه‌های مختلف شد.

وی همچنین از سال 1379 تا سال 1381 نیز به عنوان مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان هرمزگان فعالیت داشت.

مرحوم عباسی پس از دوران نمایندگی مجلس نیز مسؤول نمایندگی فقیه در سپاه هرمزگان و امام جمعه میناب بود تا این که در ۱۱ شهریور ۱۳۸۱ دعوت حق را لبیک گفت و چهره در نقاب خاک کشید.

بسیاری از مردم هرمزگان از او به عنوان چهره آزاده و شجاع، مبارز، انقلابی و پاکدست، ساده زیست و مردمی یاد می‌کنند.

مرحوم عباسی 16 سال نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بود، وی در شجاعت و ایستادگی بر سر حقوق مردم چهره ای مثال زدنی بود.

وی متولد 1320 بود و در سحرگاه 11 شهریور ماه سال 81 زمانی که مسؤولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان را برعهده داشت، بدرود حیات گفت./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات