۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۴۱۵
همزمان با ایام جشن عید سعید غدیر؛

همایش وارثان غدیر با سخنرانی آیت الله علم الهدی برگزار شد

همایش «وارثان غدیر» شامگاه چهارشنبه همزمان با فرارسیدن ایام جشن عید سعید غدیر و با حضور هیئات مذهبی مشهد مقدس در محل مهدیه مشهد برگزار شد.
عید سعید غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «وارثان غدیر» شامگاه چهارشنبه همزمان با فرارسیدن ایام جشن عید سعید غدیر و با حضور هیئات مذهبی مشهد مقدس در محل مهدیه مشهد برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس سخنران ویژه این مراسم بود که ضمن تقدیر از خدمات خالصانه هیئات مذهبی در گرامیداشت مناسبت های مذهبی، اظهار کرد: شما مصداق این روایت امام کاظم(ع) هستید که فرمودند «رحمت خدا بر کسی که محبت مردم را به سمت جلب کند»؛ شما علمداران هیأت سیدالشهدا(ع) هستید و در واقع علم حضرت ابالفضل بر دوش شماست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که «زنده کردن یاد سیدالشهدا(ع) ارزشی است که نباید آن را به راحتی از دست داد»، محبت به امام حسین(ع) را زمینه ساز پیروزی های بزرگ شیعیان قلمداد کرد و افزود: نمونه این مسأله، رشادت های رییسعلی دلواری بود که اجازه نفوذ به انگلیسی ها نداد. شیوه نفوذ انگلیس این گونه بود که کنسولگر انگلیس به منظور سرگرم شدن جوانان به برپایی هیأت برای عزاداری محرم اقدام کرد که در آن ایام یک روحانی دلاور با بیدار کردند جوانان برای مقابله با نیرو های انگلیس کشور را نجات داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه سرپرستان و بزرگان هیئات مذهبی به مهم ترین مسائل روز جهان اسلام، تصریح کرد: آیا عزاداری های امروز ما برای سیدالشهدا باید به همان شیوه ای باشد که فقط برای آن حضرت گریه کنیم و نذری بدهیم؟ هیأت سیدالشّهدا(ع) باید درس مقابله با استکبار و مقابله با ظلم هایی که در جهان رخ می دهد را به امت بدهد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: سفارش امام کاظم(ع) برای رهنمون ساختن محبت مردم به سوی اهلبیت(ع)، با هدف گریه کردن محض برای آن ها نیست؛ بلکه باید انقلابی صورت گیرد که در مقابل استکبار جهانی و ستمکاران بجنگید و محیط را برای ظهور امام زمان(عج) آماده سازید./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات