۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۲۳۵۶۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ غدیر مهم‌ترین رویکرد جشن‌های دهه امامت و ولایت باشد

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور برنامه‌ها و جشن‌های ایام غدیر و دهه ولایت و امامت، گفت: جشن‌ها و برنامه‌های عید غدیر خم باید در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ غدیر برگزار شود.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش «غدیریه» که در آستانه عید غدیر برگزار شد، با تبریک پیشاپیش فرارسیدن روز غدیر خم، عید ولایت و امامت، اظهار داشت: در این روز با امامت حضرت علی (ع) دین اسلام تکمیل و حجت بر همه مردم تمام شد.

وی با اشاره به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، افزود: با توجه به مفهوم این آیه می‌فهمیم که خداوند سبحان در روز عید غدیر خم با مسأله امامت، دین اسلام و رسالت انبیای الهی را کامل کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: درواقع واقعه غدیر خم و اعلام جانشینی امام علی (ع) ادامه راه نبوت و رسالت انبیای الهی به‌ویژه حضرت محمد (ص) بود و دین اسلام را تکمیل کرد؛ ازاین‌رو باید در همه تاریخ زنده و پویا بماند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بر این اساس عید غدیر خم بزرگ‌ترین عید مسلمین است، افزود: این عید همچنین بزرگ‌ترین عید بشریت محسوب می‌شود؛ زیرا در چنین روزی دین تکمیل و ولایت امام علی (ع) برای همه به اثبات رسید.

وی تصریح کرد: دشمنان و منافقان صدر اسلام برای بعد از رحلت رسول گرامی اسلام نقشه‌های شومی کشیده بودند و آنچه سبب می‌شود تمامی این نقشه‌ها نقش بر آب شود اعلام رسمی و عمومی ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در این راستا حضرت فاطمه (س) می‌فرماید: رسول گرامی اسلام در روز غدیر عقد ولایت امیرالمؤمنین را محکم و منافقان را فلج کرد و مانع از اجرای نقشه‌های شیطانی آنها شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون هم ترویج و تبیین فرهنگ غدیر و روشنگری نسبت به فضایل امام علی (ع) ضروری است، اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم جشن‌های ایام غدیر با رویکرد ترویج فرهنگ غدیر و ارتقای سطح شناخت و اعتقادات مردم به‌ویژه نسل جوان و جدید نسبت به موضوع ولایت و غدیر برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه دشمنان اسلام اصیل به دنبال کم‌رنگ کردن موضوع غدیر هستند، تصریح کرد: با توجه به هجمه دشمنان، مسلمانان به‌ویژه شیعیان وظیفه دارند مراسم ایام غدیر را با شور و شکوه ویژه‌ای برگزار کنند./9314/۲۰۲/ح

ارسال نظرات