۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۲۶۹۵۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

تمسک به قرآن و سیره اهل بیت راه برون جامعه بشری از بحران ها است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که جامعه بشری امروز برای برون رفت از مشکلات و گرفتاری های روز جامعه راهی جز تمسک به سیره اهل بیت(ع) و مفاهیم قرآنی ندارد، گفت: فاصله گرفتن از این معارف ارزشمند دینی موجب بروز فتنه و بحران های خطرناکی در جامعه اسلامی خواهد شد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در همایش تجلیل از عوامل اجرایی طرح مصباح الهدی و نورالهدی در ساری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را فرصت ارزشمندی در جهت تبیین قیام عظیم عاشورا و بهره گیری از ارزش های حسینی در جامعه امروز دانست.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از ارزش های حسینی است، افزود: آرمان های متعالی نهضت حسینی بهترین راه برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران، رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان را بهره گیری از فرهنگ حسینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ متعالی حسینی توانستند حکومت دوهزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز یک حکومت دینی با محوریت مردم و با تکیه بر اصل دین و ارزش های حسینی پایه گذاری شده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا آرمان ها و ارزش های نهضت عاشورا در متن جامعه اسلامی رواج داشته باشد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمن از رشد و گسترش ارزش های نهضت حسینی در جامعه به شدت هراسان هستند، خاطرنشان کرد: باید آرمان هایی که امام حسین(ع) به خاطر حفظ و حراست از آن به شهادت رسیدند امروز در بخش های مختلف جامعه ساری و جاری باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی در برابر دشمنان و بدخواهان است، تصریح کرد: تا زمانی که دین و ارزش های حسینی در جامعه رواج داشته باشد دشمن هیچ گاه نمی تواند به خواسته های نامشروع خود در برابر ملت ایران دست یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که فرهنگ ناب حسینی سرشار از ارزش هایی است که می تواند عامل رشد و تعالی جامعه باشد، گفت: نباید بگذاریم این ارزش های ناب و انسان ساز در سایه برخی مسائل حاشیه ای به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام حسین(ع) برای حفظ دین و ارزش های اسلامی در برابر کفر و استکبار قیام کرد، بیان داشت: امروز پیام عاشورا راه مقابله با توطئه دشمنان و جبهه استبکار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ظلم ستیزی مهم ترین پیام عاشورا بود و امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار فرهنگ استکبار ستیزی در جهان است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این فرهنگ ارزشمند دینی که بر گرفته از نهضت حسینی است در جامعه امروز ساری و جاری باقی بماند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين که ماه محرم موجب بقا و ماندگاری ماه محرم شد، بیان داشت: امام حسین(ع) با قیام خود آزادی، فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری را در جامعه نهادینه و ماندگار کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین صحیح نهضت حسینی در شب ها و روزهای ماه محرم از سوی مبلغان دینی و همچنین ذاکران اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: نباید با برخی رفتارهای غیرمتعارف در هیأت های عزاداری زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد رفتارهای غلوآمیز و ناپسند در عزاداری ها هستیم که این زمینه ساز رشد شبهات و بدعت ها را در جامعه فراهم خواهد کرد، بیان داشت: نباید با این گونه رفتارها زمینه وهن در عزاداری های حسینی را فراهم کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نهضت حسینی فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد که امروز ایران اسلامی پرچم دار آن در جهان است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در 38 سال اخیر همواره با برافراشته نگاه داشتن این فرهنگ عظیم در برابر قدرت های جهانی ایستاد و مانع از تضعیف اسلام ناب شد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که فعالان قرآنی باید نگاه ویژه به ماه محرم داشته باشند، تصریح کرد: مربیان و فعالان قرآنی درباره معارف حسینی و اهداف قیام امام حسین(ع) در کلاس‌های قرآنی تلاش کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تأکید براین که فرهنگ قرآنی باید با بهره گیری از فضای موجود در همه بخش های جامعه نهادینه شود، گفت: قرآن و معارف ناب الهی راه کمال و رستگاری جامعه اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اهل بیت(ع) راه رستگاری و سعادت را به ما نشان دادند و باید در همان مسیر صحیح گام برداریم، تصریح کرد: متأسفانه امروز جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) در گرداب مادیات غرق شده اند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که جامعه بشری امروز برای برون رفت از مشکلات و گرفتاری های روز جامعه راهی جز تمسک به سیره اهل بیت(ع) و مفاهیم قرآنی ندارد، گفت: فاصله گرفتن از این معارف ارزشمند دینی موجب بروز فتنه و بحران های خطرناکی در جامعه اسلامی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زیست قرآنی باید در جامعه امروز نهادینه شود، افزود: معارف قرآنی باید در لحظه لحظه زندگی فردی و اجتماعی ما جاری باشد تا با نورانیت حاصل از این معارف ناب، جامعه در مسیر رشد و تعالی گام بردارد.

وی به ناسالم بودن فضای جامعه اشاره کرد و فعالیت مربیان دینی و قرآنی را اثرگذار در تربیت نیرو که هزینه و زمان زیادی می‌برد، بیان کرد: طرح دائمی مصباح الهدی و نورالهدی از طرح‌های موفق است که در مسیر قرآن و اهلیت قرار دارد و باید قدردان این کار بود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات