۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۲۷۶۵۴
حجت الاسلام صادقی:

خدمت به ولایت الله حقیقت خیر است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: حقیقت خیر و شر این است که آیا کارهای انسان در خدمت ولایت الله است یا این که به ولایت شیطان خدمت می کند.
حجت الاسلام هادی صادقی حجت الاسلام هادی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه شنبه شب در برنامه آستان خورشید که به صورت مستقیم از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان این که خوبی این است که با حق پیوند بخورد و بدی این است که ضد حق باشد، افزود: هرچند پیوند موجودات عالم با خداوند عالم نزدیک تر باشد خیر و خوبی آنها نیز بیشتر خواهد شد، در نظام تفکر اسلامی مفهومی تحت عنوان ولایت داریم که اصل آن ولایت الله به معنای قرب به حق است و اولیای الهی نیز معدن خیر و خوبی هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عذاب الهی دوری انسان از رحمت است، اظهار داشت: در عالم خیرات بسیاری وجود دارد اما علمی که به ظاهر خیر است اگر در مسیر درست مورد استفاده قرار نگیرد به شر تبدیل شده و منشأ فساد می شود.

وی ادامه داد: اگر کارها در مسیر حق و ولایت الله قرار گیرند بسیار عالی است اما اگر در مسیر شر قرار گیرد و به توسعه بدی ها کمک کند انسان را دچار مشکل می کند، اگر انسان نعمت الهی و قدرت را تبدیل به شرارت کند باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که اگر کسانی منزلت اجتماعی و قدرت خود را در محور تقویت حقیقت عالم قرار دهند از اتفاقات ناگوار جلوگیری می شود، ابراز داشت: حقیقت خیر و شر این است که آیا کارهای انسان در خدمت ولایت الله است یا این که به ولایت شیطان خدمت می کند.

وی عنوان کرد: اگر انسان مهارت داشته باشد اما در خدمت اشاعه منکر و فحشا باشد و ولایت شیطانی را تقویت کند در مسیر نادرست قدم برداشته است، اگر فناوری در خدمت انسان کشی و کودک کشی باشد مسیر انسان شیطانی خواهد بود، اگرانسان مسیر خلاف فطرت را ادامه دهد خود را بیشتر دچار مشکل می کند.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: گاهی حتی افرادی با سوء استفاده ظاهری از خوبی های اخلاقی افراد را در مسیر نادرست قرار می دهند، واقعیت خوبی های ظاهری زمانی درست خواهد شد که در خدمت ولایت الله باشد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات