۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۲۸۵۱۹
حجت الاسلام نظری منفرد:

حفظ اسرار از پیام‌های عاشورا به شمار می‌‌رود

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بر دریافت پیام های عاشورا تأکید کرد و حفظ اسرار را از پیام های عاشورا دانست.
حجت الاسلام نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در ششمین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر حضرت آیت الله بروجردی برگزار شد با بیان این که مجالس امام حسین(ع) دارای برکات فراوانی است اظهار کرد: گرچه یاد و نام امام حسین(ع) اشک است و گریه کردن، گریاندن و خود را به گریه زدن برای امام حسین(ع) ثواب دارد اما نباید به آن اکتفا کرد بلکه باید پیام های عاشورا را نیز دریافت کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم حفظ اسرار را از پیام های عاشورا دانست و تصریح کرد: حفظ اسرار از پیام های عاشورا به شمار می رود و در دین اسلام نیز بر حفظ اسرار شخصی، خانوادگی، دیگران و امت فراوان سفارش شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) در روایتی سه شاخصه مؤمن را بیان می کند که یکی از آن موارد آموختن کتمان اسرار از خداوند است و امام صادق(ع) نیز حفظ اسرار را همتراز جهاد در راه خدا می داند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در ادامه به یک نمونه از حفظ اسرار در ماجرای کربلا اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) برای یاران خود در کوفه که گرفتار تطمیع و تهدیدهای عبیدالله نشده اند نامه ای می نویسد و آن را به قیس بن مسهر می سپارد تا به کوفه رساند.

وی ادامه داد: قیس پیش از وارد شدن به کوفه از سوی نیروهای عبیدالله به فرماندهی حصین بن نمیر دستگیر می شود که قیس به دلیل فاش نشدن اسامی یاران امام حسین(ع) نامه را به صورتی پاره می کند که قابل خواندن نباشد در نتیجه نیروهای عبید الله وی را نزد عبید الله می برند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: به دلیل این که کشتن نامه رسان در گذشته ناپسند تلقی می شده است عبیدالله پس از کمی گفت و گو با قیس از او درخواست می کند یا اسامی را در اختیارش قرار دهد یا به منبر رود و به امام حسین(ع) توهین کند که وی منبر را انتخاب می کند اما پس از بالا رفتن از منبر پیام امام را به مردم می رساند که در نهایت قیس را با سر از بالای قصر به پایین می اندازند./1324/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات