۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۲۸۵۴۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

شهید حججی نماد سربلندی ملت ایران است

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه دفاع مقدس فرصتی برای ملت ایران است، گفت: دفاع مقدس برگرفته شده از فرهنگ عاشورا است و شهدای آن در ظرف زمان خود محدود نشده اند.
شفیعی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان ظهر امروز جمع عزاداران حسینی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و اشاره به شهید حججی اظهار داشت: شهید حججی نماد سربلندی و افتخار برای ملت ایران شد و آیندگان فرصت و مجال پیدا خواهند کرد تا در ارتباط با این شهید به صحبت بنشینند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان ابراز داشت: انسان های بزرگ در زمان و مکان خود نمی گنجند و روح های بی قرار در پیکرها و کالبد های خاکی، جا نمی شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شهید حججی در نوشته های خود شهادتی را که در آن نشانی از شهیدان کربلا دارد از خداوند خواهان است، گفت: چنین فرصت هایی انسان را به فهم کربلا نزدیک می کند، در عاشورا می توان فهمید که انسان به چه میزان می تواند بالا رفته و یا سقوط کند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه تعظیم بشریت فارغ از جنبه های مذهبی در برابر حضرت عباس(ع) در واقع تعظیم تاریخ در برابر کمال است، گفت: کربلا و عاشورا یک دانشگاه هستند و امروزه در فضای مجازی انواع شبهات به وجود آمده که دشمنان اهل بیت(ع) چه بسا به قصد تردید به وجود آورده اند البته شبهات مطرح درباره عاشورا فرصتی الهی است که درباره کربلا کار تحقیقاتی و بحث های اجتماعی بیشتری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مکتب امام حسین(ع) ترکیبی از عاطفه و احساس، استدلال و منطق است، تصریح کرد: در کربلا، درباره امام حسین(ع) سخنرانی، خطبه، استدلال، بحث و نقد و بررسی، عاطفه و اشک و گریه می بینیم.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان به عقب ‌نشینی مردم کوفه در حمایت از امام حسین(ع) اشاره و اظهار داشت: اهل کوفه دنبال مزد بدون کار بودند، به این معنا امام حسین(ع) جای امام علی(ع) باشد تا وضع زندگی شان بهتر شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ملت ایران تجربه واقعی و عینی از عاشورا را دیده است، افزود: جنگ هشت ساله ملت ایران را زمین گیر نکرد بلکه به فرصتی برای ملت ایران تبدیل شد و چنین فرصتی برگرفته شده از فرهنگ عاشورا است و شهدای آن در ظرف زمان خود محدود نشده اند./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات