۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۵۲۹۲۵۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

غرب زدگی و تحجر، مانع بسط اندیشه انتظار است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: غربزدگی، تحجر، سطحی‌نگری و عدم تفکر موانع بسط اندیشۀ انتظار است؛ این در حالی است که منتظران واقعی احساس مسوولیت جهانی دارند.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه یک شنبه نهم مهرماه در مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از مردم عزادار و انقلابی برگزار شد، گفت: اگر کسی بخواهد منتظر واقعی باشد، اولا باید به وضع موجود اعتراض داشته باشد که درجات آن متفاوت است، برخی اگر جهان پر از ظلم شود، اعتراض ندارند آدم‌های مرده‌ای‌ هستند و می‌گویند حالا ما کشور خودمان را آباد کنیم.

وی افزود: برخی هم می‌خواهند اعتراض بکنند، الاهم فلاهم نمی‌کنند؛ آنها افرادی خوارج گونه‌ هستند که یک در میان اعتراضات درستی داشتند و با همین اعتراضات منبع حل مشکلات را تضعیف می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) عنصر اول اعتراض به وضع موجود است، چراکه منتظر واقعی در عزاداری خود دنبال انتقام گیرنده خون امام حسین(ع) است.

منتظر واقعی احساس مسوولیت جهانی دارد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی دیگر منتظر واقعی مبنی بر احساس مسوولیت جهانی برای سعادت و نجات بشر، اظهار داشت: برای بدبخت کردن ملتی اگر این احساس از آنها گرفته شود حتی نمی‌توانند از خود دفاع کنند.

مسوولان ما اگر به فکر آماده‌سازی جهانی برای ظهور نباشد خائن هستند

وی افزود: گاهی روسای جمهوری خبیث غربی در برقراری دموکراسی دم از رسالت‌های جهانی می‌زنند آن وقت سیاسیون ما جرات نمی‌کنند از تعهدات جهانی که برعهده دارند سخن بگویند، امام راحل می‌فرمایند مسوولان ما اگر به فکر آماده سازی جهانی برای ظهور نباشد حتی اگر به مردم خدمت کنند خائن هستند، این همان انقلابی گری است که باید در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه عزاداری و سینه‌زنی یک رفتار کم اهمیت سنتی نیست بلکه مظهر اعتراض به دشمنان اسلام در شهادت مظلومانه امام حسین(ع) است، گفت: در واقع دسته‌های عزاداران نوعی تظاهرات سیاسی است که هر ساله اعلام می‌کنند که ما برای رزم، نصرت و یاری آمدیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به یکی دیگر از شرایط منتظر واقعی، ابراز کرد: منتظر واقعی باید تصوری از وضعیت مطلوب در زمان ظهور داشته باشد که عالم پر از عدل و داد می‌شود، امروز بررسی شود چند کتاب درباره این موضوع نوشته شده است، برای جامعه ما زشت است که با زمان ظهور همانند افسانه مغفول معنوی رفتار کنیم.

همه اسلام و دین سیاسی است

وی با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه دین اسلام همه اش سیاسی است، گفت: دینی که سیاسی نباشد از آن حکومت امام زمان(عج) خارج نمی‌شود، گاهی اعتقادات شیعی غیرسیاسی تفسیر می‌شود که کاملا غلط است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: تصور برخی از وضعیت مطلوب در زمان ظهور بر این اساس است که آقا خودشان گویا با معجزه اوضاع را درست می‌کنند در حالی که این درست نیست، بلکه امام با کارگزارانی صالح اوضاع و احوال را درست می‌کنند.

امام زمان مفسدان را اعدام می‌کنند آنها را به حصر نمی‌فرستند که برخی با او عکس یادگاری بگیرند

وی با طرح سوالی، گفت: در جامعۀ مهدوی نیز برخی از افراد با پست و مقام فاسد می‌شوند اما حضرت فورا دستور اعدام آنها را می‌دهد و آنها را به حصر نمی‌فرستند که برخی با او عکس یادگاری بگیرند، چراکه افکار عمومی نیز این عمل حضرت را به خوبی درک می‌کنند و شعور آنها همچون فهم مردم زمان پیامبر(ص) ضعیف نیست که اجازه اعدام مقسدان را ندهند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام زمان(عج) چنان به مسوولان و کارگزاران خود سخت‌گیری دارند که هر کس مومن نباشد منافقانه بخواهد گربه برقصاند سریع کنار گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه عنصر سوم انتظار حقیقی در منتظر واقعی قابل تحقق دانستن وضع مطلوب است، اظهار داشت: این تحقق به صورت طبیعی و نه معجزه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه منتظر واقعی نسبت به تحقق وضع مطلوب عشق دارد و آن را واقعی می‌داند، ابراز کرد: منتظر واقعی برای تحقق این وضعیت مقدمه سازی کرده و آن را با جامعه فعلی خود تطبیق می دهد.

تحجر، سطحی‌نگری و عدم تفکر  موانع بسط اندیشۀ انتظار است

استاد حوزه و دانشگاه درباره موانع بسط اندیشۀ انتظار، با اشاره به تحجر، سطحی‌نگری و تفکر نکردن، عنوان کرد: گاهی برخی افراد از آزادی منافقان و خوارج برای توهین‌ به امیرمومنان امام علی(ع) خوش‌شان می‌آید و می‌گویند: «منافقان و خوارج راحت بودند و هرچه می‌خواستند به علی(ع) توهین می‌کردند، ببینید علی(ع) چقدر آزادی می‌دادند» در پاسخ چنین افرادی باید گفت مرگ بر آن جامعه‌ای که چنان نفهمی در آن موجود باشد که بشود به امیرمومنان امام علی(ع) ظلم کرد، اما این منافقان نمی‌گویند که امیرمومنان امام علی(ع)  خطاب به آن مردم فرمودند: «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَال‏»؛ این افراد متحجر نمی‌خواهند از جامعه مهدوی سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز به یمن شهدای مدافع حرم از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، یمن و ایران چه عظمت‌ها آفریده شد، گفت: ما از امثال شهید حججی‌های کم نداریم،  آن تشیع باشکوه و همراه با احترام عشق واقعی مردم به شهدای مدافع حرم را به تجلی گذاشت، این موارد از علائم ظهور است.

وی با بیان اینکه باید تفکر صورت گیرد که راه اندیشه برای علائم ظهور باز شود، ابراز کرد: امام راحل فرمودند بعد از انقلاب دست خدا بر سر این مردم کشیده شده ایمان آنها افزایش یافت و این از علائم ظهور است، اما متحجرین حتی از آیات قرآن که ما را به انتظار واقعی دعوت می‌کند تفسیر و تعابیر دیگری به کار می‌برند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام راحل می‌فرمایند همه دستگاه‌ها و سازمان‌های جمهوری اسلامی باید خود را برای ملاقات با امام زمان(عج) آماده کنند، چرا برخی متحجران حتی آیات قرآن را طوری می‌خوانند که برداشت سیاسی و معنوی نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تحجر بلایی است که باید از آن عبور کرد، گفت: امام راحل می‌فرمایند خون دلی که پدر پیر شما از متحجران خورده از فشار و سختی‌های روزگار نخورده است.

وی با بیان اینکه تحجر درجات دارد، اظهار داشت: امروز منتظران واقعی باید مقابل متحجران و مقدس‌نماهای احمق یعنی همان مروجان اسلام آمریکایی بایستند، حوزه و طلاب در مقابل این افعی‌ها اتحاد خود را حفظ کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عامل دوم بسط اندیشه انتظار غربزدگی است، گفت: کسانی که قبله آنها غرب است پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و نظامی یا سایر زمینه‌ها، را نمی‌بینند در واقع کور هستند فقط معایب را بازگو می‌کنند، آمریکایی‌ها با همه نوع حماقت و نادانی یک تمدنی ناقصی را ساختند غربزده‌ها برای همان غش کردند.

متحجران و غربزده‌ها تفکر و تحلیل سیاسی ندارند و اهل سازش هستند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به وجه مشترک متحجران و غربزده‌ها، بیان داشت: هر دو قدرت تفکر و تحلیل سیاسی ندارند، اهل سازش بوده و هنگام رای سیاسی دادن یک جا جمع شده و همپوشانی دارند.

وی افزود: برای فاصله گرفتن از غرب نیاز به معارف اسلامی نیست همین که بفهمید غرب چه لکه ننگ بزرگی برای تمدن بشری ساخته خودبه خود از آن متنفر خواهید شد، غربزدگی مانع فهم است غربزدگان پیشرفت و زیبایی‌های نظام ولایی را درک نمی‌کنند.

اولیای غربزدگان طاغوت است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیاناتی از امام راحل، گفت: ما از شر رضاخان خلاص شدیم اما به این زودی‌ها از شر غربزده‌ها خلاص نمی‌شویم، کسانی که قبله آنها غرب است در ظلمات فرو رفته و اولیاء آنها طاغوت است.

اندیشه‌های غربگرا سر شهید حججی‌ها برید

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: امروز انتقام خون امام حسین(ع) حذف غرب‌زدگی از صحنه روزگار است، چراکه اندیشه‌های غربگرا سر شهید حججی‌ها را برید و همان غرب‌زده‌ها از قاتلان حججی‌ها دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: غربزدگان عددشان زیاد نیست اما فضولی و ادعای آنها زیاد است که مانع بسط اندیشه مهدوی و تحقق مدینه فاضله می‌شوند، همین غربزدگان حتی به دعای ندبه نیز ناسزا می‌گفتند چراکه از جامعه مهدوی سخن داشت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز ما نباید شمر و عبیدالله زمان خود را فراموش کنیم، امام راحل درباره غرب می‌فرمودند: غرب انسان را وحشی، آدم‌کش و حیوانی پست بار می‌آورد شما برتر هستید اگر ایمان داشته باشید.

ابوموسی اشعری‌های اشرافی به ظاهر معتدل حق امیرمومنان را ضایع کردند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه باید ته‌مانده‌های غربزدگی از ذهن برخی مردم پاک شود، عنوان کرد: ابوموسی اشعری مسوول اشرافی ساده‌ و بدون سیاستی بود که کنار گذاشته شده بود اما برخی با این استدلال احمقانه که حد وسط حق و باطل را گرفتند مدام می‌گفتند ابوموسی معتدل است و او را سرکار آوردند و چنان شد که در تاریخ آن را خوانده‌اید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز انتقام خون اباعبدالله‌الحسین(ع) در انتظار واقعی برای حضرت مهدی(عج) و زمینه‌سازی ظهور ایشان است که همه ما باید به این سمت حرکت کنیم./807/پ۲۰۰/ب۲

ارسال نظرات